آیا انتخابات بهبهان به دور دوم می رود؟

در این دوره هر کاندیدایی که بتواند حدود 24 هزار رای کسب کند به احتمال زیاد و بی چون و چرا نماینده آتی بهبهان است اما آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟

بهبهانما – طبق قانون هر نامزدی که 25% کل آرای ماخوذه را کسب کند پیروز قطعی انتخابات در دور اول است و در صورتی که هیچ کدام از نامزدها این حد نصاب را کسب نکنند انتخابات به دوره دوم خواهد رفت و رقابت بین دو کاندیدای دارای بیشترین رای دوباره تکرار خواهد شد.

اما سوال مهم این است که در آیا انتخابات مجلس در بهبهان و در دور اول برنده قطعی خواهد داشت؟

معمولا حدود 60 درصد کل جمعیت هر شهرستانی واجد شرایط رای دادن هستند با این احتساب در بهبهان تعداد واجدین رای دادن احتمالا حدود 120 هزار نفر است. البته فراموش نکنیم شهر ما مهاجر پذیر است و ممکن است تعداد افراد واجد شرایط بیشتر شود.

از طرف دیگر با توجه به حضور کاندیدایی متناسب با تمام سلایق سیاسی ، برآوردها از احتمال مشارکت 80% در بهبهان حکایت دارد. لذا افرادی که به احتمال زیاد در انتخابات پای صندوق های رای خواهند رفت، جمعیتی بالغ بر 96 هزار نفر هستند.

در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه بهبهان کل آرای ماخوذه 85 هزار و 247 رای بود که هیچ کدام از کاندیدا نتوانستند حدنصاب 25% آرا را کسب کنند، بهمین خاطر انتخابات به دور دوم کشیده شد.

با محاسبات فوق در این دوره هر کاندیدایی که بتواند حدود 24 هزار رای کسب کند به احتمال زیاد و بی چون و چرا نماینده آتی بهبهان است اما آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟

روی کاغذ و با توجه به شرایط این دوره انتخابات بویژه تعداد زیاد کاندیدا ، کسب 24 هزار رای توسط یک نامزد بسیار سخت بنظر می رسد.

با این وجود باید منتظر ماند و دید نظر مردم در خصوص نماینده آتی بهبهان چیست؟