اتفاقی بی نظیر در بهبهان:

آموزش 250 کودک افغانستانی ساکن بهبهان توسط انجمن فصل مهر/تقدیر امام جمعه

آموزش 250 کودک افغانستانی مقیم بهبهان حرکتی شایسته تقدیر و تشکر است و با تحصیل و آموزش کودکان افغانستانی، خدمتی بزرگ هم به کشور و جامعه خودمان و هم به کشور اسلامی افغانستان می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین طواف

بهبهانما– رهبر معظم انقلاب چندی پیش دستور داده‌اند که همه کودکان افغانستانی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارد، باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند، این یک تصمیم بزرگ و تاریخی است.


خوشبختانه انجمن اجتماعی فصل مهر بهبهان که از جوانان تحصیل کرده تشکیل شده است، در حرکتی جالب توجه بیش از 250 کودک افغانستانی که در بهبهان ساکن هستند ، را در محل انجمن گرد آورده و اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای آنها کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین طواف امام جمعه موقت بهبهان برای تقدیر از چنین حرکت شایسته ای در دفتر انجمن اجتماعی فصل مهر بهبهان حضور یافت و از نزدیک در جریان فعالیت های این انجمن قرار گرفت.

وی در جمع فعالان اجتماعی بهبهان گفت: آموزش 250 کودک افغانستانی مقیم بهبهان حرکتی شایسته تقدیر و تشکر است و با تحصیل و آموزش کودکان افغانستانی، خدمتی بزرگ هم به کشور و جامعه خودمان و هم به کشور اسلامی افغانستان می کنیم.

امام جمعه موقت بهبهان گفت: اکنون در حوزه علمیه قم نیز افرادی از بیش از 100 کشور جهان مشغول تحصیل هستند که اکنون خود مبلغی برای اسلام در سراسر جهان هستند.

توصیه امام جمعه موقت شهرستان به فعالان اجتماعی

حجت الاسلام و المسلمین طواف اخلاص و کار برای رضای الهی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: اگر کار برای رضای خدا باشد، توام با موفقیت می شود. اگر به شهروند یا همنوعی خدمتی می کنیم، خودمان را بسنجیم که به چه انگیزه ای این کار را انجام می دهیم.

فصل مهر

وی ادامه داد: معتقدم  انجمن های مذهبی و انجمن های اجتماعی سطح شهر باید با هم ارتباط داشته باشند و تبادل نظر کنند به عنوان مثال در جمع اعضای انجمن اجتماعی فصل مهر می تواند یک روحانی حضور داشته باشد یا اینکه اعضای انجمن که همگی دارای تحصیلات عالی در حوزه های حقوق ، روانشناسی و … هستند می توانند در مساجد و مکان های مذهبی نیز فعالیت اجتماعی داشته باشند.

امام جمعه موقت بهبهان گفت: علی رغم اینکه این انجمن فعالیت های مثبتی داشته، ولی متاسفانه بدلیل اینکه تبلیغات کافی نداشته نمود کافی در شهرستان پیدا نکرده است.

وی در توصیه پایانی به انجمن فصل مهر تاکید کرد: باید از دستاورد های انجمن در مقابل سیاسی کاری های برخی مراقبت کرد ، تحت هیچ شرایطی در دام های سیاسی ، فریب کاران گرفتار نشوید و نگذارید فعالیت های انجمن مردمی فصل مهر مورد سو استفاده سیاسی قرار گیرد.

در ابتدای این بازدید آقای قناطیر مسئول انجمن اجتماعی فصل مهر بهبهان و جمعی دیگر از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انجمن اجتماعی فصل مهر بهبهان یک سازمان مردم نهاد است که در سال 93 از وزارت کشور مجوز خود را اخذ کرد.

این انجمن در زمینه های آموزش های شهروندی در شهرستان فعالیت می کند.

آدرس: خیابان شهید عدالت- کوچه پشت مسجد معمارها