پس از نفت و گاز:

آب رودخانه های زهره و جراحی هم به گچساران رسید!

متاسفانه برداشت بی رویه آب در بالادست رودخانه های زهره و جراحی باعث شده ، آب به انتهای رودخانه که عمدتا در شهرهای استان خوزستان قرار دارد، نرسد و مشکلات عدیده ای را برای کشاورزان این منطقه بوجود آورد.

بهبهانما- در حالی 823 میلیون متر مکعب آب رودخانه زهره و جراحی به زمین های کشاورزی گچساران و کهگیلویه بزرگ تخصیص یافته است که کشاورزان بهبهانی با مشکلات فراوانی در خصوص تامین آب زمین های کشاورزی شان مواجهه هستند.

این دو رودخانه منبع اصلی تامین آب زمین های کشاورزی بهبهان است که به علت کمبود بارش و کم آب شدن ، در سال گذشته اجازه کشت تابستانه به کشاورزان بهبهانی داده نشد، ضمن اینکه امسال نیز مشکلات فراوانی برای کشاورزان در خصوص تامین آب رخ داده است.

شهرستان های بالادست این رودخانه در حالی مجوز برداشت این حجم آب را برای کشت در اختیار کشاورزان خود قرار می دهند که کشاورزان بهبهانی روزهای سختی را برای تامین آب زمین های کشاورزی پیش رو دارند.

متاسفانه برداشت بی رویه آب در بالادست رودخانه های زهره و جراحی باعث شده ، آب به انتهای رودخانه که عمدتا در شهرهای استان خوزستان قرار دارد، نرسد و مشکلات عدیده ای را برای کشاورزان این منطقه بوجود آورد.

زهره در دو سال اخیر دوبار بطور کامل خشکیده است. کاهش آب این رودخانه از طریق برداشت بی رویه در بالا دست ، تامین آب شهرستان های جنوب خوزستان را با چالش جدی روبه رو می کند.

پیشتر کشاورزان شهرستان بهبهان به علت مشکلات مربوط به تخصیص آب شکایاتی داشته اند.

رودخانه زهره پس از عبور از بخشی از استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان بهبهان وارد می شود. جراحی نیز در شهرستان‌های كهگیلویه،‌ بهبهان، رامهرمز و بندر ماهشهر جاری است.