گردنه آغاجاری رکورد دار تلفات جاده ای خوزستان

به گزارش بهبهان ما ؛ به نقل از امیدیه نیوز ، گردنه آغاجاری با گذشت بیش از 50 سال از قدمت آن همچنان بدون هیچ گونه ترمیم و یا تغییری در سطح و حاشیه های آن آبستن حوادث زیادی که منجر به از بین رفتن هموطنان مان میگردد میباشد ، گردنه ای که از لحاظ اصول ایمنی و حمل و نقل هیچ یک از فاکتورهای استاندارد جاده ای را در بر ندارد و با وجود وقایع تلخ در این مسیر کوچکترین تدبیری برای تسهیل تردد خودروهای سبک و سنگین به کار گرفته نشده است.

 

سال گذشته مهدی طلاوری در گفتگو با این پایگاه خبری از شماره دار شدن پروژه بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز گردنه آغاجاری خبر داد و این را هم اضافه کرد با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی و همکاری وزارت نفت از سال93 مراحل عملیاتی آن اجرایی خواهد شد که متاسفانه تا امروز هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

گردنه آغاجاری که از شرایط و مبانی استاندارد تردد جاده ای به دور است ، با بیش از 3 کیلومتر مسیر پر پیچ و خم نه تنها باعث واژگونی خودروهای عبوری شده است بلکه آمار تکان دهنده ای از تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است.

 

طبق آمار موجود در استان خوزستان گردنه آغاجاری شرایط منحصر به فردی دارد که هیچ مسیر ارتباطی دارای این مختصات نیست و برای درک این مسئله همین بس که بدانیم بیشتر وسایل نقلیه ترانزیتی برای عبور از آن یا دچار سانحه میشوند و یا منجر به برخورد خودروهای دیگر در این مسیر میشوند.

 

اگر این مسئله از ریشه واکاوی شود ، به این نتیجه خواهیم رسید که نه نماینده کنونی شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نه مدیران شرکت نفت و بهره برداری این مشکل را حتی در ردیف برنامه ها و پروژه ها اولویت دار قرار نداده اند ، از این رهگذر بسیاری از کسانی که برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود دست به شعار ها و تعهدات بی پایه و اساس می زنند آغاجاری را به عنوان سکوی پرتاب خود انتخاب کرده اند تا همچنان ترمیم و تعریض این مسیر به دست فراموشی سپرده شود.

 

بارها و سالها از مظلومیت بزرگتری دارنده شهر گازی کشور گفته شد ، از تنگدستی و فقر مردم در دیار زرخیزی که میدانی است برای جولان سیاسیون و اهرمی برای رفع کمبودهای و تعادل در بازار نفت و گاز ، اما آیا کسی این مظلومیت را در تریبون های مختلف فریاد کرده است ؟ چه میزان مسئولین برخاسته از این شهر در محافل مختلف برای رفاه بیشتر مردم سینه چاک کردند؟

 

کجای دنیا یک شهر با شرایط اقلیمی مهم و حیاتی این چنینی که حتی از داشتن اولین ها محروم است پیدا میشود ، اگر به همان اندازه که کارفرمای متخلف جاده ماهشهر ، امیدیه اعتبارات اختصاصی را بالا کشید در این مسیر صعب و حادثه خیز این بودجه را بکار میگرفتند اکنون شاهد این همه سانحه و مشکلات عدیده در آن نبودیم.

پایان خبر/