گزارش تکمیلی از یادواره شهدای جامعه پزشکی بهبهان

به گزارش پایگاه خبری بهبهان ما، سومین یاد

واره شهدای جامعه پزشکی شهرستان به همت دانشکده علوم پزشکی بهبهان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان ، دکتر شاه ولی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان ، مسئولین ، دانشجویان و پرسنل دانشکده علوم پزشکی ، مسئولین نهادها و ارگانهای شهرستان ، خانواده معظم شهدای جامعه پزشکی شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشکده پیراپزشکی برگزار گردید. در ابتدای این مراسم پس از تلاوت فرازی چند از کلام الله مجید و ادای اجترام حضار به پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی دکتر زارع زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی ضمن عرض خیر مقدم به حضار به نقش ارزنده ی پزشکان و جامعه پزشکی در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره نمودند و در ادامه یادآور شدند که آسایش و امنیت امروز ما از برکت خون شهدا است و میبایست هموار ه ادامه دهنده یاد شهدا باشیم و بر ماست که فضای کاری خود را بنام ونور شهدا مزین کنیم و این رویه در تمام صحنه های کاری و مدیریتی ما نقش بارزی و موثری را ایفا کند و این یادوآره ها سنگ بنایی باشند برای برکت گرفتن از : خون شهیدان و درک معنا و مفهوم شهادت ، عظمت انقلاب و جایگاه رفیع رهبری و ولایت

 

در ادامه برنامه کلیپهای از شهدای هسته ی و شهدای بسیج جامعه پزشکی شهرستان پخش گردید .

 

حاج اقا شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان سخنران بعدی یادوآره بودند ایشان در سخنان به لزوم عبرت گرفتن از تاریخ اشاره نمودند و در ادامه یادآور شدند :

 

همواره نسبت به حوادث بزرگ هر ملت دو وظیفه داریم :

 

اول اینکه وظیفه ی ست که بر عهده همه ست اما به طور خاص بر عهده تاریخ نگاران است و آن ثبت اتفاقهای رخ داده با همه ابعادش و به شکل واقعی است. و دوم اینکه این که چه درس وعبرت و پندی می توان از این اتفاقها گرفت. هر ملتی باید هویت و تاریخ خود را بشناسد و در صورت عدم شناخت همواره در معرض خطر خواهد بود و یکی از حوادث بزرگ در تاریخ کشور و جامعه ما دوران هشت سال دفاع مقدس است. در بحث اول وظیفه ما با توجه به اینکه به حادثه نزدیک هستیم باید نگذاریم توطئه گران با تحریف تاریخ متفاوتی را رقم بزنند و نسبت به دستهای آلوده ی که اصل انقلاب را هدف قرار می دهند آگاه باشیم . حاج آقا شفیعی افزودند : امروز کتابهای چاپ شده که رسالت آنان تطهیر رژیم پهلوی است و از سران فاسد رژیم انسانهای منزه و پاکیزه ی ارائه دهند و این قضیه نسبت به دفاع مقدس نیز همینطور است از رسالت چنین یادوآره صرفنظر از جنبه های شعائری بازگو کردن تاریخ دفاع مقدس آن طوری که بوده هست و باید به نحو شایسته ی به نسلهای بعد منتقل کرد.

 

– رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان افزودند: این ایام مصادف با سالگرد عملیات والفجر هشت است و باید عملیاتهای هشت سال دفاع مقدس را بازگو و یاداوری کنیم و اگاهی نسلهای بعد از جزئیات این عملیات ها حیاتی است و آیندگان باید بدانند انچه که نسبت به ما روا شد جنگ تحمیلی بوده و آنچه ملت ما انجام دادند یک دفاع مقدس بود و باید تا شاهدان عینی وقایع و پدران و مادران شهدا هستند در ثبت این حادثه اهتمام جدی بشود.

 

– حجه الاسلام شفیعی در ادامه یادآور شدند : مسئله تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید جدی گرفته شود مطالب ارزنده ی بسیاری در سینه بزرگان ، آزادگان و ایثارگران و .. وجود دارد که در صورت عدم ثبت از دست خواهند رفت .

 

– و اما در بخش دوم پیامی است که از هشت سال دفاع مقدس باید گرفته شود . عمق کار و حجم کاری انجام گرفته است که بعد از حادثه کربلا ما حادثه ی در ابعاد و جامعیت به بزرگی هشت سال دفاع مقدس نمیشناسیم و این ادعا در تحلیل کاملا روشن و عیان است ایستادن با دست خالی در برابر هجوم گسترده ، صحنه های اتفاق اقتاده که ما نظیر ان نمی شناسیم و شناخت این موارد نیاز ملت ما است . در ادامه همایش دکتر شاه ولی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان در سخنانی به لزوم قرار دادن شهدا به عنوان شاخص جهت عدم انحراف از آرمانهای انقلاب ، ضرورت شناخت توانمندیها و ظرفیت های فرهنگ ملت در جهت ایستادن در برابر ابرقدرتها و …. اشاره نمودند .

 

مداحی مداح اهل بیت ادامه دهنده برنامه های یادواره بود . خاطره گویی فرزند شهید و اهدا لوح و تندیس به خانواده های معظم شهدای جامعه پزشکی پایان بخش مراسم بود.

کد خبر : 2279