کار ساخت 4 خطه کردن محور بهبهان – رامهرمز 3 ماه آینده به پایان می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما، منوچهر رحمانی در نشست بررسی مصوبات شورای حمل و نقل و خوزستان در ارتباط با تکمیل چهار خطه محور بهبهان – رامهرمز گفت: طول این مسیر 260 کیلومتر است که 100 کیلومتر آن چهار خطه شده است و 6 کیلومتر کمربندی بهبهان و نیز قسمتی از مسیر رامهرمز – بهبهان در دست اجراست و مابقی مسیر به طول 100 کیلومتر بلاتکلیف مانده است که این محور طی سه ماه دیگر تکمیل خواهد شد.
وی در خصوص روند اجرایی کمربندی غرب و جنوب اهواز اظهار داشت این طرح با پیشرفت 60 درصدی در حال اجراست و مقرر شده تا بهمن ماه امسال تکمیل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص احداث آزادراه اندیمشک – اهواز اظهار کرد: قرار بود انجام این طرح با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی عملیاتی شود که مراحل نهایی آن در حال اجراست.
وی اعتبار مورد نیاز برای چهار خطه کردن محور شوشتر – دزفول را 80 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: انجام عملیات این طرح توسط استانداری خوزستان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با 40 میلیارد تومان سهم هر کدام از طرفین صورت می‌گیرد که در حال حاضر مجوز برگزاری مناقصه این محور به مبلغ 20 میلیارد تومان از سهم استان و 27 میلیارد تومان از منابع ملی برای محور اهواز – ایذه – دهدز اخذ شده است.
در این نشست مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: محور اهواز – بندرامام با 80 کیلومتر زیرسازی طی 6 ماه آینده تکمیل خواهد شد همچنین محور اهواز – اندیمشک با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در تابستان سال 95 به پایان خواهد رسید.
عبدالکریم درویش‌زاده از انجام اقدامات اولیه در خصوص اتصال پل شملچه به بصره با اعتبار 150 میلیارد تومان خبر داد.

کد خبر : 3395