کارخانه سیمان بهبهان، واحد سبز کشور شد!

به گزارش پایگاه خبری ” بهبهانما ” 68 واحد صنعتی و خدماتی سبز امروز – سه شنبه – در مراسمی به مناسبت روز جهانی زمین پاک با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر نفت معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری ” بهبهانما “، به نقل از ایرنا 68 واحد صنعتی و خدماتی سبز امروز – سه شنبه – در مراسمی به مناسبت روز جهانی زمین پاک با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر نفت معرفی و تقدیر شدند. کارخانه سیمان بهبهان در فهرست واحدهای صنعتی قابل تقدیر قرار گرفت.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا با مراسم مختلف گرامی داشته می شود . این روز یادآور این حقیقت به بیش از هفت میلیارد نفر در سراسر جهان است که نباید سیاره خود ‘ زمین ‘ را فراموش کرد و آن را به روش ها یمختلف آلوده و منهدم کرد، زیرا سلامت انسان و همه حیات گیاهی و جانوری به طور مستقیم به مادر زمین وابسته است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، شاخص های اصلی انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بر اساس مدیریت فاضلاب، مدیریت آب، مواد زائد، آلودگی ها، شاخص های زیست محیطی دیگر بوده است.

از بین 303 واحد صنعتی و خدماتی که در سایت سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام کرده بودند، تعداد 68 واحد در سه گروه واحدهای برگزیده صنعتی و خدماتی سبز دریافت کننده لوح تندیس زرین ، لوح تندیس سیمین و واحدهای صنعتی و خدماتی قابل تقدیر، انتخاب شدند.

امسال سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ( یونیدو ) در خصوص تعیین شاخص ها و نظارت بر آنها با هدف ایجاد فضای رقابت پذیری در بازار جهانی با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری داشت به همین دلیل اعطای گواهی نامه های امسال نیز با مشارکت این سازمان بین المللی زیست محیطی انجام شد.

*** فهرست واحدهای برگزیده صنعت سبز گیرنده تندیس زرین

سه شرکت داروسازی زهراوی از آذربایجان شرقی، شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان از همدان و شرکت صنایع چینی نقدیس از خراسان رضوی به عنوان برگزیده این بخش معرفی و تجلیل شدند.

*** فهرست واحدهای صنعت سبز گیرنده تندیس سیمین

شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا- پرتو ، شرکت مهندسی و ساخت تجهیرات مپنا ، کارخانه شهید دکتر فقیهی متعلق به شرکت اوزان از استان البرز، شرکت زمزم آذربایجان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی و شرکت سیمان صوفیان از استان آذربایجان شرقی، شرکت داروسازی ابوریحان از تهران ، صنایع سیمان شهرکرد از چهارمحال و بختیاری ، سیمان زنجان از زنجان، کارخانه سیمان شاهرود از سمنان، سیمان سامان غرب از کارمانشاه، شرکت زمزم گرگان از گلستان، کارخانه روغن نباتی رودبار و کارخانه داروسازی بهورزان از گیلان و شرکت صنایع شییمایی فراپل جم از همدان برگزیده این بخش اعلام شدند.

*** فهرست واحدهای خدماتی سبز دریافت کننده تندیس سیمین

شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه اردبیل از استان اردبیل، تاسیسات شهید گوگانی دره شهر و شرکت گاز استان ایلام از ایلام، شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران از آذربایجان شرقی، تام ایران خودرو از تهران ، منطقه 4 عملیات انتقال گاز و پخش و توزیع فرآورده های نفتی خراسان رضوی از استان خراسان رضوی، شرکت گاز استان از خراسان شمالی، پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه اهواز از خوزستان، شرکت گاز استان سمنان، تقویت فشار گاز رشت از گیلان برخی دیگر از واحدهای خدماتی سبز و دریافت کننده تندیس سیمین بودند.

مرکز انتقال نفت شهید تنگه فنی ، مرکز انتقال نفت شهید سیفی اسار، مرکزانتقال نفت شهید عادلی آفرینه، تاسیسات بدرآباد، مرکز انتقال نفت نفت شهید قلندری پل بابا حسن و خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان از استان لرستان، شرکتن گاز استان هرمزگان و شرکت گاز استان یزد نیز از دیگر واحدهای خدماتی سبز بودند که معرفی و تقدیر شدند.

*** فهرست واحدهای برگزیده خدماتی سبز دریافت کننده تندیس زرین

پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه گیلان از استان گیلان در این بخش معرفی و تقدیر شد.

*** فهرست واحدهای صنعتی قابل تقدیر

مجتمع صنعتی ماموت از البرز، کلر پارس ، شرکت پتروشیمی تبریز ، شرکت پالایش نفت تبریز و کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز از آذربایجان شرقی، شیمی داروی داروپخش و صادرات فرش و گلیم زیرجدی ساز از تهران، پتروشیمی خوزستان و شرکت سیمان بهبهان از خوزستان، گچ ماشینی فارس از فارس ، شرکت سیمان یاسوج از کهگیلویه و بویراحمد ، پگاه گلستان از گلستان، شرکت سیمان مازندران ، شرکت لبنی دوشه هراز آمل و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از استان مازندران و شرکت سیمان نهاوند از همدان در این بخش تقدیر شدند.

*** فهرست واحدهای خدماتی قابل تقدیر

شهرک صنعتی اردبیل 2 و شرکت گاز از استان اردبیل، پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه تهران و شرکت گاز استان تهران ، شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری ، بیمارستان رازی از خراسان رضوی، پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه، پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویر احمد، تقویت فشار گاز قلعه چین ، پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه گلستان انبارگنبد کاووس و پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه گلستان انبار گرگان از استان گلستان و شرکت گاز استان همدان در این بخش معرفی و تقدیر شدند.

مراسم گرامیداشت روز زمین پاک با هدف معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز و با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر نفت ، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، مدیر بخش ایمنی آموزش و بهداشت (HSE) وزارت صنعت معدن تجارت، معاونان عمرانی استانداری ها و جمعی از فعالان حوزه صنعت و نفت در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.