پس از 12 سال ، کشت چغندرقند در بهبهان

به گزارش پایگاه خبری بهبهان ما، به نقل از خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره جهاد کشاورزی بهبهان گفت: در 135 هکتار از اراضی بهبهان چغندر قند کشت شده و پیش بینی برداشت 7 هزار تنی محصول را می‌کنیم.

 

محمد ابراهیم حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: پس از 12 سال کشت چغندر قند در بهبهان آغاز شد و امسال در 135 هکتار از اراضی بهبهان کشت شد.

 

وی افزود: البته به دلیل کاهش باران و حمله برخی از پرندگان به 10 هکتار از اراضی کشت شده خسارت وارد شده و کل محصول چغندر قند از 125 هکتار برداشت می‌شود.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهبهان درباره میزان برداشت از 125 هکتار کشت شده گفت: پیش بینی برداشت 7 هزار تن از این اراضی را می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول استراتژیک است، عنوان کرد: به دلیل استفاده‌های زیاد مانند خوراک دام و تهیه قند، این محصول دارای اهمیت است و قرار شده در بهبهان جایگزین گندم شود.

 

حسینی درباره اجرای طرح 550 هزار هکتاری در بهبهان افزود: 4 هزار هکتار از اراضی «بنی باش» و 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه زیدون شامل این طرح شده و پیگیر افزایش 2 هزار هکتاری این طرح هستیم.

 

وی درباره خشکسالی و کمبود آب برای کشاورزان منطقه عنوان کرد: تاکنون مشکلات زیادی برای کشاورزان ایجاد شده و البته قرار است به مدت 10 روز اجازه برداشت به کشاورزان ندهند که میزان خسارت به کشاورزان در این طرح بستگی به مدیریت خود کشاورزان هم دارد.

کد خبر : 2186