وقتی دانشگاه بهبهان بنگاه سیاسی بود…/نظر کاربر بهبهانما در خصوص معارفه دانشگاه خاتم الانبیا

به گزارش بهبهانما صبح امروز(دوشنبه) مراسم معارفه دکتر سید منصور سید نژاد سرپرست جدید دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان با حضور مسئولین کشوری ، استانی  و منطقه ای در آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد. متنی که در زیر مشاهده می کند متن ارسالی یک از خوانندگان بهبهانما می باشد که بدلیل اهمیت آن در قالب خبر منتشر می شود.

“رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید: مدیران، دانشگاه‌ها را مرکز جولان سیاسی و فعالیت جناح‌های سیاسی قرار ندهند/ تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی سم مهلک برای حرکت علمی کشور است.”

متاسفانه  در چند سال اخیر افرادی که مسئولیت دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان را بر عهده داشتند اگرچه در دولت قبل داعیه اصولگرایی داشتند -کما اینکه تفکر آنها در این دوره به فراخور زمان تغییرات بنیادینی کرد!- ولی در عمل نشان دادند که چیزی جز منفعت شخصی و قومی برایشان مهم نیست.

حاشیه و درگیری های بوجود آمده در دوسال اخیر در خصوص بحث ریاست و معاونین دانشگاه نوپای بهبهان اگرچه منجر به تغییراتی اندک منتها بی تاثیر شده بود ، ولی ریاست دانشگاه صنعتی بهبهان -که خود را اصولگرا می دانست- بهر نحوی که بود توانست به کمک برخی مسئولین شهرستان به مدت دو سال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همچنان بر مسند ریاست باقی بماند.

 متاسفانه وقوع پاره ای از تخلفات -که وصف آن در نظرات بعدی به طور مبسوط اشاره خواهد شد – باعث  اعتراضات گسترده اعضای  هیئت علمی ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شد. این اعتراضات فارغ از نگاه و جناح بندی های مرسوم سیاسی یا قومی صورت گرفته بود و به نظر مخالفین ، مدیران دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا ، دانشگاه‌ را مرکز جولان و بنگاه و مکانی برای زد و بند و معامله سیاسی افراد خاص تبدیل کرده و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب این کار را  سم مهلک برای حرکت علمی می دانستند. لذا تمام تلاش خود را معطوف کردند تا صدای تظلم خواهی خود را به گوش مسئولین امر برسانند اگرچه در این راه بی مهری های فراوانی دیدند.

بهر صورت تاریخ مشخص خواهد کرد که چه افرادی و با چه هدفی علی رغم بیّن بودن تخلفات باز سعی بر حفظ ریاست قبلی داشتند و البته از این هدف به چه منفعتی رسیدند.

آنچه امروز اتفاق افتاد نتیجه زحمات افرادی است که اگرچه در این معارفه حضور نداشتند ولی خالصانه با جریان حق طلبانه اساتید ، کارمندان و دانشجویان دانشگاه بهبهان همراه شدند و تلاش کردند تا مرهمی باشند بر زخم هایی که در این دوسال بر پیکره علمی شهرستان زده شد.

بهر صورت برای دکتر سیدنژاد سرپرست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان صمیمانه آرزوی موفقیت و عرض تشکر بخاطر پذیرش این مسئولیت را دارم. بویژه  در این برهه از زمان که دانشگاه با مشکلات بسیار زیادی روبرو است.

کد خبر : 4737