ورود پیکر مطهر 75 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه

به گزارش بهبهان ما ؛سردار سید محمد باقرزاده در حاشیه این مراسم که امروز(سه‌شنبه) در مرز شلمچه انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیکر این 75 شهید در یک ماه گذشته در مناطق فاو، مجنون، العماره و زویدات تفحص شده است. مراسم باشکوه استقبال از این شهدا توسط سپاه ولیعصر(عج) خوزستان برگزار شد و پس از این مراسم؛ پیکرهای شهدا به آبادان، خرمشهر و شادگان منتقل خواهند شد.

 

وی از برگزاری مراسم شبی با شهدا در این سه شهرستان با حضور مسئولان و کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

 

باقرزاده یادآور شد: 6 هزار و 200 شهید دیگر در خاک عراق از فاو تا کردستان وجود دارد که عملیات جستجو و کشف پیکر این شهدا در چند محور ادامه دارد.

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور ادامه داد: نیروهای تفحص ما به تازگی در قبرستان حطین در شهر العماره عراق، گورهایی کشف کرده‌اند که متعلق به اجساد عراقی‌هایی است که در زمان رژیم بعث عراق از سوی ایران به عراق تحویل داده شده بودند و رژیم بعث، خانواده‌های این کشته‌شدگان را از کوچکترین حق خود که تحویل اجساد فرزندانشان بوده محروم کرده و در این گورستان دفن کرده است. در این قبرستان، اجساد 440 عراقی که از سوی ایران در آن زمان به رژیم عرق تحویل شده بود، کشف شده است.

 

باقرزاده با اشاره به وجود اجساد کشته‌شدگان کویتی جنگ عراق و کویت در خاک عراق گفت: کویت تاکنون حتی موفق به کشف یک جسد از کشته‌شدگان خود نشده است. در این شرایط و با توجه به حضور کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران در منطقه جنوب عراق و مناطق جنوبی، آمادگی نیروهای تفحص خود را برای جستجوی اجساد کویتی که در جنگ خلیج فارس به دست رژیم بعثی اسیر و کشته شده بودند را اعلام می‌کنیم.

 

پایان خبر منبع ایسنا

کد خبر : 1792