وبلاگهای بهبهان/از توافق هسته ای تا انتخابات مجلس بهبهان

متن زیر با عنوان “از توافق هسته ای تا انتخابات مجلس” عینا از وبلاگ “انتخاب اصلح” به قلم مراد نخبه منتشر می شود.

گاهی وقت ها چیز هایی را میشنویم که از تعجب دهانمان باز میماند.چند دقیقه پیش مشغول مطالعه سایت های اینترنتی بودم که به ناگاه به مطلبی برخوردم که واقعا تعجب مرا به شدت برانگیخت یکی از برادران عزیزی که مطابق با شنیده های اینجانب خود را برای انتخابات مجلس آماده میکند پیامی صادر نموده اند و در آن ضمن تبریک توافق هسته ای دولت دکتر روحانی با غرب آقای دکتر ظریف را با دکتر مصدق مقایسه کرده اند. جای بسی تعجب و تاثر و ……. است. لازم دانستم در این مورد چند نکته را به این برادر عزیز که از خدمت گزاران صدیق انقلاب در عرصه های گوناگون بوده اند متذکر شوم.

1)بنابر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر آنچه که تاکنون بدست آمده متن جمع بندی شده مذاکرات است و باید برای تصویب سیر قانونی خود را طی کند پس هنوز تبدیل به توافق نشده و برادر بزرگوارمان برای تبریک اندکی عجله نموده اند.

2)برادران عزیز ما در دولت تدبیر و امید خود این جمع بندی یا به قول شما توافق نابالغ را همچون صلح امام حسن (ع) معرفی میکنند بنده از محضر شما برادر ارزشی و محترم سوالی دارم اینکه در کجای تاریخ آمده که امام مجتبی از معاهده صلح شادمان بوده اند که حال شما برای این مورد که هنوز به قول معروف نه به دار است و نه به بار پیام تبریک صادر میکنید و به این و آن القاب گوناگون میدهید.

3)با همه این مسائل اگر از موارد فوق الذکر چشم پوشی کنیم حضرتعالی در انتخاب لقب انتسابی به دکتر ظریف دچار اشتباهی عجیب شده اید. شما در پیامتان آقای دکتر ظریف را با دکتر مصدق مقایسه کرده اید که مقایسه و هم ذات پنداری بین این دوتن امری غلط می باشد. صرف نظر از بند هاو محدودیت هایی که در متن برجام بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است مطابق با گفته های خود مذاکره کنندگان از این پس قرار است دانش هسته ای ما که تا امروز بومی بوده و دست ناپاک و نامحرمی وارد ان نشده زیر نظر غربی ها قرار بگیرد قرار است از این پس مراکز مهم هسته ای و نظامی این کشور زیر نظر شدیدترین بازرسی ها و تفتیش ها قرار بگیرد قرار است فرزندان انقلابی و دانشمندان هسته ای این کشور مورد مواخذه و سوال و جواب عده ای اجنبی قرار بگیرند. پس شایسته نیست که این مورد را با نهضت ملی شدن صنعت نفت که دست خیانت کار استعمار را از چاه های نفت ما کوتاه کرد مقایسه کنیم. دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه   هر دو جان سوزند اما این کجا و آن کجا

4)از آنجایی که جنابعالی در عرصه های مختلف خادم به نظام و کشور و شهر عزیزمان بوده اید و علاقمندان به نظام و انقلاب شما را چهره ای خدوم و ولایی و معتقد میدانند که نگارنده حقیر نیز همین اعتقاد را به جناب عالی دارم بر خود لازم دیدم خیرخواهانه مطالب انتقادی را جهت اطلاع و احیانا اصلاح مطلب منتشره از سوی جنابعالی منتشر کنم  امید است در نهایت هرانچه که به خیر وصلاح شهرمان و مردم خون گرمش است به وقوع بپیوندد

لازم است که در پایان به نوبه خودم به عنوان یک شهروند تابعه جمهوری اسلامی ایران از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای بخصوص دکتر محمد جواد ظریف تشکرکرده و به ایشان و تیم همراهشان خسته نباشید و خدا قوت عرض کنم انشاالله که کشور عزیزمان ایران در پرتو عنایات الهی و حضرت بقیه الله الاعظم و با رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و حضور تاثیر گذار ملت عزیز ایران روز به روز پیشرفته تر و مقدر تر در صحنه های بین المللی حاضر شود .

<این مطلب از سایر رسانه ها منتشر می شود و بههانما صرفا آن را باز نشر کرده است>

کد خبر : 3888