نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان تا پایان امسال وارد مدار می شود

به گزارش پایگاه خبری ” بهبهانما “،  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از بهره‌برداری از 800 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی پیش از تابستان خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)گفت : افزایش بازده نیروگاه‌ها و کاهش تلفات برق از اهداف سال جاری است و همکاران شرکت توانیر و شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای تلاش می کنند تلفات برق را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

فلاحتیان افزود : با بهره‌برداری از این ظرفیت جدید و مدیریت تقاضا و مصرف ، همچنین با همراهی مردم در سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی ،میدواریم در تابستان برق بخش‌های مختلف را به نحو مطلوب تامین کنیم.

فلاحتیان گفت : برنامه ریزی کرده ایم امسال تعدادی نیروگاه جدید مانند بهبهان، یزد دو، بخش بخار نیروگاه کهنوج و ماهشهر را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه توجه وزارت نیرو در دوره جدید به توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر معطوف است، گفت: در یک سال اخیر، هزاران سامانه انرژی خورشیدی و فتوولتاییک در بام‌های دانشگاه‌ها و مراکز عمومی کشور در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده و بیش از 900 مگاوات قرارداد هم با بخش خصوصی منعقد شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک (DG) هم جزو برنامه‌های اصلی صنعت برق در سال جدید است و می‌خواهیم سهم تولید برق در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر را به نحو قابل‌توجهی افزایش دهیم و فعالیت بخش خصوصی را نیز در این بخش توسعه دهیم.

فلاحتیان گفت : نخستین نیروگاه بادی 2.5 مگاوتی پارسال ایجاد شد و به ظرفیت 20 مگاوات به شبکه سراسری برق پیوست و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر : 2626