نماینده دزفول پیگیر پرداخت مطالبات ذرت کاران بهبهانی

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما به نقل از روابط عمومی صدا و سیما خوزستان، کشاورزان ذرتکار بابت فروش محصول ذرت دانه ای با نرخ تضمینی به سازمان تعاون روستایی ، دو هزار و 800 میلیارد ریال طلبکار می باشند که با گذشت چند ماه از زمان تحویل محصول ذرت به مراکز خرید این سازمان،تاکنون پرداخت نشده است.

 

عباس پاپی زاده ، علت تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار را ، پرداخت نشدن تسهیلات لازم از سوی بانک های ملی ، سپه ، ملت ، تجارت و کشاورزی به سازمان تعاون روستایی

 

عنوان کرد و افزود:برای حل این مشکل اخیرا نشستی با حضور نمایندگان مجلس ، روسای بانک های عامل ، قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی ،رییس سازمان تعاون روستایی و معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

وی افزود:در این نشست برای حل مشکل ذرتکاران و پرداخت مطالبات آنان ، به روسای بانک های عامل و وزارت جهاد کشاورزی یک هفته مهلت داده شد.

 

پاپی زاده اظهار کرد:با توجه به مصوبه این نشست ، امیدواریم مشکل کشاورزان ذرتکار تا قبل از عید نوروز حل و مطالبات آنان پرداخت شود.

 

نماینده دزفول گفت:در صورتی که پس از گذشت مهلت یک هفته ای ، مشکل پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار حل نشود،مجلس از طریق ابزارهای نظارتی و قانونی موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

شوش ، اندیمشک ، دزفول، شوشتر ، بهبهان و گتوند از مناطق عمده کشت ذرت در خوزستان می باشند.

 

کشاورزان استان خوزستان ، محصول ذرت دانه ای خود را در سال زراعی جاری با نرخ تضمینی به مراکز خرید سازمان تعاونی روستایی تحویل دادند.