مساله امروز ملت‌ها و دول غربی، بحران معنویت است

به گزارش بهبهانما، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهوزضمن بیان این مطلب اظهار کرد: براساس آیات قرآن نماز بصورت‌های مختلف درهمه ادیان الهی وجود داشت و خداوند براین اساس،میثاقی که با بنی اسرائیل بست میثاق نمازاست.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ افزود: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود، جامعه دچار یک بحران می‌شد و همین نامگذاری سال بنام همدلی وهمزبانی، بزرگ‌ترین خطروبحران را از ملت ما دورکرد.
آیت الله حسن زاده یادآورشد: درمعماری شهری وروستایی و پارک‌ها باید تدابیر لازم برای ایجاد فضاهای مذهبی و مسجد دیده شود و به فرمایش مقام معظم رهبری باید دسترسی به نماز آسان باشد. مساله امروز ملت‌ها و دول غربی، بحران معنویت است ونقطه مقابل آن ما عزاداری امام حسین(ع) و اربعین حسینی را داریم.
ایشان در ادامه تصریح کرد: مشکل امروز ما درباره نماز، مساله تربیتی است. ما باید در زمینه تربیت فرزندان مان در جامعه برای دادن به سمت نماز تلاش کنیم.
قبل از سخنان آیت الله حسن زاده، حسین ملک خدایی فرماندار بهبهان با استناد به آیات قرآن ومشروح پیام‌های اجلاس‌های نماز، اهمیت و جایگاه نماز در جامعه را ترسیم کرد.
درپایان، از ۱۰ نفر از فعالان و خادمان نماز شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
گفتنی است، این همایش ۲۶مرداد ۹۴ در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بهبهان به همت ستاد برگزاری همایش نماز برگزار شد و اداره تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته علمی و پژوهشی این همایش را به عهده داشت.

کد خبر : 4182