مجوز جذب 10 هزار پرستار اخذ شده است

به گزارش پایگاه خبری بهبهان ما، به نقل از گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، محمد میرزابیگی در همایش ملی ارتقای خدمات پرستاری در خوی گفت: این تعداد پرستار در مدت یک سال جذب و پس از طی آموزش های لازم مشغول بکار می شوند.

وی پرستاری را از زیر ساخت های نظام سلامت خواند و اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف سلامت در بخش پرستاری، رشته های تحصیلی مختلفی در مقاطع ارشد و دکترا در دست تدوین و بررسی است.

وی گفت: با توجه به تعداد کم پرستاران در بخش بهداشت و درمان ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری دو برابر می شود.

وی اضافه کرد: برای استفاده بهینه از وجود پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از پرستاران در قالب بهیاری و کمک بهیاری استفاده می شود.

دبیر علمی و اجرایی این همایش نیز در آیین افتتاحیه این همایش گفت: 384 مقاله از 20 استان کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که هیات داوران از بین آن ها 252 مقاله را انتخاب کردند که 54 مقاله به صورت سخنرانی و 198 مقاله هم به صورت پوستر در همایش ارائه می شود.

عبدالله خرمی ارتباط موثر پرستار با بیمار، ملاقات آزاد و پیامدهای آن، نقش آموزش در تعامل بیمار و پرستار، حفظ موازین شرعی در ارتباط با بیمار و حقوق بیمار را از مهم ترین محورهای مقالات ارائه شده در این همایش عنوان کرد.

وی یادآوری کرد: دستاوردها و نتایج مقالات این همایش به عنوان راهکار ارتقای خدمات پرستاری در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این همایش با برشمردن ویژگی های سبک زندگی اسلامی، احیای این ویژگی را برای ارائه خدمات بهتر به مردم در عرصه سلامت ضروری دانست.

حسین متعارفی رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت خوی هم در این همایش گفت: پرستاری در سلامت جامعه نقش اول را ایفا می کند و ارتقای کیفیت خدمات در این بخش بسیار لازم است.

این همایش با حضور بیش از 400 تن از فعالان و پژوهشگران عرصه سلامت از 20 استان کشور در سالن مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خوی ترتیب یافت.

نخستین همایش ملی ارتقای خدمات پرستاری خوی با محوریت بهبود تعامل با بیمار در این شهرستان برگزار شد.

در ادامه این همایش از نماد ارتقای خدمات پرستاری رونمایی شد.

کد خبر : 2414