سیمان بهبهان، هفتمین سهم گران بازار بورس

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما ، به نقل از بورس پرس، شرکت سیمان بهبهان با سرمایه 5.5 میلیارد تومانی یکی از شرکت های کوچک اما گران بورس بشمار می رود که با قیمت های حدود 3400 تومانی هر سهم ، هفتمین سهم گران بازار و بین شرکت های بورسی و فرابورسی بشمار می رود. علات اصلی گران بودن سهام این شرکت ناشی از پیش بینی سود 8375 و 6396 ریالی هر سهم برای سال مالی گذشته و جاری است.

براساس این گزارش، این سهم در شرایطی از اول سال تا دیروز دارای رشد 5 درصدی قیمت هم بود که نامه ارسالی مدیرعامل سیمان بهبهان مبنی بر کاهش سودآوری موجب شد تا سهام  ” سبهان ” برای اولین بار در سال جاری با افت 5 درصدی قیمت و صف فروش مواجه شود.

علیرضا بستانیان اعلام کرده است: با توجه به بحران و شرایط حاکم بر کشور عراق که منجر به کاهش تقاضای سیمان در بازار این کشور گردیده و بازار صادرات به شدت دستخوش تغییرات هم از لحاظ نرخ و هم از لحاظ مقادیر صادرات گردیده ،پیش بینی می گردد صادرات این شرکت با مقادیر و نرخ های پیش بینی اولیه محقق نگردد و متعاقبا همراه با اطلاعات سه ماهه تعدیلات فوق که کاهنده و کمتر از 20 درصد است.

این نامه موجب شد تا سهام این شرکت صبح امروز با معامله 40 سهم، 5 درصد افت کرده و به قیمت 2633 تومان برسد و دارای صف فروش شود.