ساماندهی وضعیت پسماند بهبهان

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امور شهری و شوراها ؛ چهارشنبه 94/2/29 جلسه ای در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند شهرهای بهبهان و شوشتر که با حضور دکتر کاظمی نژاد مدیر کل امور شهری و شوراها و مدیر کل محیط زیست استان و فرمانداران و شهرداران و روسای ادارات محیط زیست شهرستانهای بهبهان و شوشتر در دفتر امور شهری و شوراها تشکیل شد .

در این جلسه دکتر کاظمی نژاد نسبت به همانگی مطلوب بین اداره کل امور شهری و شوراها (به عنوان متولی شهرداری ها ) و محیط زیست استان جهت مبحث مهم و حیاتی پسماند در استان و لزوم هماهنگ سازی تمامی ادارات و  دستگاههای ذیربط جهت این امر تاکید نمودند . و نیز حل مشکلات و مسائل مربوط به زمین های محل دفن و نحوه جمع آوری و دپو زباله ها از اولویت های جلسه ذکر کردند .

دکتر کاظمی در ادامه جلسه نسبت به پیگیری تامین اعتبار خرید ماشین آلات شهرهای شهرستان شوشتر قول مساعد دادند .

این جلسه با تصمیمات ذیل به پایان رسید :

1- شهرداری بهبهان موظف به تنظیم نامه ای با امضا مدیر کل امور شهری وشوراها با موضوع تعیین تکلیف محل دفن جدید (20 هکتاری) خود تا هفته آیند و ارسال آن به اداره کل منابع طبیعی استان اقدام نماید .

2- فرمانداری بهبهان موظف گردید هفته آینده جلسه ای را با ادارات ذیربط شهرستان خود جهت نحوه جمع آوری بقایای شاخ وبرگ درختان هرس شده برگزار نماید .

3- شهرداری شوشتر موظف گردید نسبت به محصور سازی و ساماندهی محل دفن تا پایان مرداد ماه اقدام نماید.

4- مقرر گردید اداره کل محیط زیست استان نسبت به ارائه فیلم های آموزشی نحوه استاندارد دفن و جمع آوری زباله و همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی اقدام نماید .

کد خبر : 3155