دادگستری خوزستان کارگروه سلامت اجتماعی تشکیل داد

خورنا: روابط عمومی دادگستری کل استان خوزستان ‘ حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی’ با اشاره به اینکه این کارگروه عضو بامدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر می پذیرد. تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل این کارگروه، رصد و بررسی آسیب ها و مشکلاتی است که می تواند زمینه ساز جرایم باشد و همچنین برنامه ریزی برای پیشگیری و کاهش این آسیب ها از جمله اهداف و جرایم ناشی از آن است.

وی بابیان اینکه نتیجه ی این اقدامات در شوراهای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ها مطرح و پیگیری می شود افزود: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در تمامی شهرستان ها به ریاست دادستان ها تشکیل شده است و به منظور پیشگیری در ابعاد مختلف، دادستان ها معاونان خود را معرفی کرده اند.

حجت الاسلام بهبهانی یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۱۰ شورای پیشگیری از وقوع جرم، به ریاست رؤسای دادگستری های استان تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شوراها معضلات و مشکلات شهرستان را رصد و بررسی می کنند و برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی اقدام می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد: کارگروه های تخصصی فرهنگی- اجتماعی، وضعی- امنیتی- انتظامی، پژوهشی و همچنین کارگروه های تخصصی آموزش و پرورش در همه شهرستان ها تشکیل شده و یا در حال تشکیل است.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم یک امر فراقوه ای است و اگر آن را به کار گیریم، نه تنها جامعه اصلاح می شود و زندان ها پر از زندانی نمی شود، بلکه بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و نزاع که زمینه ساز بروز جرایم هستند، به وقوع نمی پیوندد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تصریح کرد: امروز پیشگیری از وقوع جرم به یک امر واجب در کشور تبدیل شده است و همگان باید در این زمینه کمک و برای آن فرهنگ سازی کنند.

کد خبر : 1459