دادستان بهبهان با سارق سکه‌های تاریخی وارد معامله شد!

به گزارش بهبهانما، به نقل از خبرنگار اطلاعات: دادستان بهبهان برای ردیابی و کشف سرنخ‌های سرقت سکه‌های تاریخی، به طور ناشناس با سارق سکه‌‌ها وارد معامله شد! فاضل محمدپور دادستان عمومی و انقلاب بهبهان در این باره به خبرنگار اطلاعات گفت:

در پی اخبار واصله مبنی بر نگهداری مقادیر قابل توجهی سکه‌های قدیمی و اشیاء عتیقه از منزلی در بهبهان ضمن هماهنگی با جانشین فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان، واحدی از افسران تجسس با ورود به این منزل، اشیاء یاد شده را ضبط و کشف کردند.

دادستان بهبهان گفت: مالک منزل یاد شده اظهار داشت که این اشیاء متعلق به فرد دیگری است و لاجرم خود برای خرید وارد معامله و خرید از فرد معرفی شده، شدم و هنگام معامله فرد یاد شده را دستگیر کردیم. وی افزود: یکی از دستگیرشدگان که کارگر سابق اداره میراث فرهنگی و گردشگری بهبهان بوده در اظهارات اولیه اعتراف کرد که این اشیاء را از اداره یاد شده به سرقت برده و قصد فروش آن را به سودجویان و دلالان عتیقه داشته است. وی در ادامه با اشاره به این‌که این پرونده در مرحله مقدماتی و تحقیقاتی و تحت بررسی است، از ذکر جزئیات آن خودداری کرد. او در ادامه از شهروندان خواست در حفظ و حراست از اسناد تاریخی و اشیاء متعلق به دوران گذشته دقت کافی داشته باشند و احساس مسئولیت کنند و در صورت آگاهی از هرگونه تعرض به این اموال ملی مراتب را به دستگاه‌های ذیربط اطلاع دهند.

بهبهانما از دادستان محترم شهرستان جهت کشف اشیا تاریخی تشکر می نماید

کد خبر : 4386