تکلیف روسای دانشگاههای استان را مشخص کنید

به گزارش پایگاه خبری ” بهبهانما “، به نقل از ایسنا،عبدالحسن مقتدايي در پایان بازدید از دانشگاه کشاورزی رامین در گفت​وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خوزستان، اظهاركرد: در حال حاضر 35 دانشگاه كشور با سرپرستي اداره مي​شوند كه در اثر این نوع تصمیم‌گیری زمینه تغییر برای بقیه دانشگاه‌ها متوقف شده است. در این میان تکلیف 3 دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر، دانشگاه کشاورزی بهبهان و دانشگاه شهيد چمران اهواز نیز روشن نیست. دانشگاه شهيد چمران اهواز بيش از يكسال است که با سرپرست اداره می‌شود.

وي افزود: لازم است مجموعه بزرگي مثل شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن پالايش و پايش، در انتخاب رؤساي دانشگاه​ها تسهیل و تسريع كند، زيرا عدم توجه به اين مسأله تبعات منفي به دنبال دارد.

استاندار خوزستان تصريح كرد: تأخير در انتخاب رؤساي دانشگاه‌ها موجب بلاتکلیفی در تصمیم‌گیری و امور اجرایی می‌شود و این امر موجب کاهش انگیزه کادر علمی و کاهش تولید مقالات علمی و پایین آمدن کیفیت آموزشی می‌شود که این امر بر اعتبار ملی و بين​المللي دانشگاه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

مقتدايي خاطرنشان كرد: بدون شك سرپرست نمي​تواند در امر سیاستگذاری، برنامه​ريزي و مديریت با اطمینان و اقتدار لازم عمل کند. سرپرست به صورت موقت منصوب و پس از مدت كوتاهي جابه‌جا مي​شود، اما مدیر با اطمینان قادر به برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت و اجرای برنامه‌ها است که این امر یکی از الزامات توسعه علمی است.

وي اظهاركرد: وقتي دوره سرپرستي در رياست دانشگاه طولاني مي​شود به‌طور طبيعي تأثير منفي روي ساختار و كادر اداري و آموزش بر جاي مي​گذارد. به نظر مي​رسد شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت علوم به جاي اين‌كه در حل اين مشكل تسريع كنند، متأسفانه موجب طولانی شدن آن شده‌​اند.