توضیحات معاون نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور: کلنگ‌زنی پتروشیمی بهبهان وجاهت قانونی ندارد

مسئولین استانی و نمایندگان مجلس گاهاً برای توسعه در استان خود وعده‌هایی می‌دهند که بر خلاف قوانین است و دلیل آن نیز عدم اشراف آن‌ها

خبرگزاری بین المللی تسنیم: …معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با اینکه چرا همچنان توسعه صنایع بدون دریافت پیوست‌های محیط زیستی در کشور ادامه دارد، گفت: در این رابطه در آبان ماه دکتر سلاجقه در یک نامه از معاونه رئیس جمهور خواستند که از کلنگ‌زنی پروژه‌ها بدون دریافت مجوز محیط زیست جلوگیری شود. این نامه به وزیر کشور و به استانداری‌ها نیز ابلاغ شده است.

وی در خصوص پتروشیمی بهبهان توضیح داد: ما در معاونت انسانی به محض اطلاع از کلنگ‌زنی این پروژه به استاندار خوزستان نامه زدیم و گفتیم که کلنگ‌زنی این پروژه وجاهت قانونی ندارد و کلنگ‌زنی این پروژه به صورت مجازی انجام شد و در نامه‌ای که ما چند روز قبل ما دریافت کردیم تأکید شده بود که ما بدون دریافت پیوست‌های محیط زیستی به هیچ وجه اجازه عملیات اجرایی را به این پروژه نخواهیم داد. در نامه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز اشاره شده که هرگونه آسیب به محیط زیست و تبعات اجتماعی بر عهده مجری پروژه است.

حشمتی ادامه داد: در بسیاری از موارد مجریان پروژه‌ها کلنگ‌زنی را انجام داده و سپس پروژه را تا پایان دولت فعلی و روی کار آمدن دولت جدید متوقف می‌کنند. به محض روی کار آمدن دولت بعدی، مجریان پروژه‌ها از فرصت پیش آمده استفاده می‌کنند و اعلام می‌کنند که این پروژه معطل مجوز سازمان محیط زیست مانده است. در واقع هدف این افراد این است که سازمان را تحت فشار بگذارند و مجوز محیط زیستی را دریافت کنند.

وی بیان کرد: مسئولین استانی و نمایندگان مجلس گاهاً برای توسعه در استان خود وعده‌هایی می‌دهند که بر خلاف قوانین است و دلیل آن نیز عدم اشراف آن‌ها بر قوانین است. این وعده‌ها معمولاً برای امید بخشی و پررنگ کردن حوزه اشتغال در شرایط تحریم مطرح می‌شوند. در این میان سازمان محیط زیست اجرایی شدن و یا نشدن این پروژه‌ها را بر اساس نصح صریح قانون دنبال می‌کند و به دنبال اجرای قانون است.

کد خبر : 11812