تعداد نمایندگان خوزستان در مجلس با جمعیت این استان متناسب نیست

به گزارش بهبهان ما ؛ نماینده ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و هندیجان در مجلس گفت: سهمیه تعداد نمایندگان استان خوزستان در مجلس با توجه جمعیت، موقعیت و شرایط این استان متناسب نیست.

حبیب آقاجری اظهارکرد: اخیرا در کمیسیون شوراهای مجلس یک نماینده به استان خوزستان اضافه شده است که متاسفانه از نظر جمعیت و موقعیت با این حوزه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: متاسفانه در حوزه تقسیمات کشوری استانداری خوزستان تعادل در سهمیه نماینده‌های استان خوزستان رعایت نشده و به صورت رابطه‌ای در این موضوع تصمیم گیری شده است.

وی بیان کرد: از کمیسیون شورا‌ها و هیئت رئیسه مجلس انتظار دارم با اصلاح مصوبه کمیسیون نسبت به رفع این تبعیض که خلاف اصل 3 قانون اساسی بوده اقدام لازم را به عمل آوردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه انتخابیه اینجانب با دارا بودن 4 شهرستان، 8 بخش و 140 روستا و جمعیتی با لغ بر 600 هزارنفر دارای یک نماینده و شهرستانی که شرایط و جمعیت آن یک چهارم یکی از شهرستان‌های این حوزه انتخابیه بوده به تنهایی یک نماینده اختصاص داده شده است.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد وافزود: حوزه انتخابیه اینجانب به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین حوزه استان خوزستان است که از غرب به شادگان و از شرق به بهبهان و از شمال به اهواز و رامهرمز و از جنوب به شهرستان دیلم از استان بوشهر متصل می‌شود و از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه اینجانب به دلیل داشتن 21 مجتمع پتروشیمی و 2 منطقه نفت و گاز و 2 اداره کل بندر و گمرک و بیش از سه چهارم ساحل با خلیج فارس ازموقعیت ویژه‌ای برخوردار است که متاسفانه تنها یک نماینده در مجلس دارد این درحالی است که برخی از حوزه‌های انتخابیه در استان 150 هزار نفر جمعیت دارند اما چند نماینده دارند.

آقاجری با اشاره به پتانسیل اشتغال در حوزه انتخابیه‌اش گفت: حوزه انتخابیه بنده دارای ظرفیت‌های مناسب از لحاظ دارا بودن صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و وجود رودخانه‌های مارون، جراحی و بنادر ماهشهر، امام و هندیجان باید کمترین میزان بیکاری را داشته باشد اما متاسفانه دارای بیکاری 27 درصدی با جمعیت بالغ بر 32 هزار نفر که بیشتر آن‌ها جوانان تحصیل کرده‌اند است.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم که با صدور بخشنامه‌ای به وزارتخانه‌های مربوطه اولویت به کار گیری نیروهای بومی را ابلاغ کنند و سپس با تکمیل سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و ایجاد صنایع تکمیلی و پایین دستی، پتروشیمی و پالایشگاه فرآورده‌های نفتی توجه ویژه به طرح‌های کشاورزی، شیلات و پرورش آبزیان و تجارت با معافیت‌های گمرکی زمینه‌های اشتغالزایی را در منطقه فراهم کنند.

منبع تسنیم