ترکیب مجلس خبرگان تغییر نمی کند

به گزارش پایگاه خبری بهبهان ما، آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با اهواز نوین به شاخصه های رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت:در اجلاسیه آینده مجلس خبرگان رهبری آن فردی که به عنوان رئیس مجلس برگزیده می شود باید دارای شاخصه های اعلمیت ، مقبولیت ،تقوا ، سوابق جهادی و انقلابی باشد.

وی افزود:سوابق انقلابی رئیس جدید مجلس خبرگان باید تا زمان حال استمرار پیدا کرده باشد نه اینکه بعضی اشخاص از سوابق جهادی و انقلابی خود با نظام ،انقلاب و ولایت زاویه پیدا کرده باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:اشخاصی که از سوابق انقلابی خود زاویه پیدا کرده اند حتی اگر دارای سابقه خوبی داشته باشند برای چنین جایگاهی مناسب نمی باشند.

آیت الله حیدری تاکید کرد:آن فردی شایستگی لازم را برای تصدی این جایگاه دارد که دارای سوابق روشن و مقبولیت اجتماعی باشد، چنین شخصی با شاخصه های اینچنینی مایه آرامش بخشی ،استحکام و اقتدار مجلس خبرگان در بین مردم می شود اما اگر کسی واجد این شرایط نباشد مجلس خبرگان رهبری آن استحکام و اقتدار لازم را پیدا نمی کند.

آیت الله حیدری احتمال تغییر در ترکیب فعلی اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان را اندک دانست و تصریح کرد : ترکیب هیئت رئیسه کنونی مجلس خبرگان رهبری مناسب است و احتمال می رود فقط یک تغییر جزئی اتفاق بیفتد ، اما در مجموع اکثریت اعضای هیات رئیسه فعلی به احتمال قوی در این جایگاه خواهند ماند.

کد خبر : 2411