بیانیه‌ی جمعی از جوانان انقلابی به مناسبت اعلام نتایج انتخابات

جوانان انقلابی کانون فرهنگی شهید نسل سوم به مناسبت پایان انتخابات و اعلام نتایج آن ، بیانیه ای به شرح زیر منتشر کردند:

باسمه تعالی
بهبهان، خسته شده…

شکست سنگین اصلاح‌طلبان در شهرستان بهبهان -که با تمام قوا و بضاعتشان، از نیروهای داخلی و نمایندگان اسبق گرفته، تا مرکز استان و تهران و معاون اول دولت اصلاحات و… وارد رقابت انتخاباتی شدند- حاوی هزاران حرف برای گوش‌های شنواست. کاندیدای مستقلی به دور از سیاسی‌کاری‌های مشمئزکننده به مجلس راه پیدا می‌کند؛ اما این رخداد، نمی‌تواند تصادفی و اتفاقی باشد؛ بلکه بسیار منطقی است که پس از سال‌ها حکم‌فرمایی اصلاح طلبان، مردم با فرهنگ و هوشمند بهبهان تصمیم بگیرند تفکر دیگری را تجربه کنند و حرف دیگران را هم بشنوند.

سال‌هاست که هنگام گذر از کوچه پس کوچه‌های شهر، درصف نانوایی و در تاکسی و بقالی و تفریح‌های اطراف شهر و گعده‌های شبانه و میهمانی‌ها و…، مردم که به همدیگر می رسند، از وضعیت نابسامان شهر و آسفالت خیابان و پارتی‌بازی و بی‌کاری و… درد دل‌ها و ناله‌ها سر می‌دهند؛ اما، هنگام انتخابات که می‌شود، برخی که در چنان صحنه‌هایی بیش‌تر از همه اظهار دل‌سوزی کرده و فریادشان را به آسمان بلند می‌کنند، از قضا همان کسانی هستند که خود یا دوستانشان مسؤولیت دستگاه‌های اجرایی را در دست دارند و اتفاقا، همیشه هم رأی مردم را به خود جلب کرده‌اند؛ یا للعجب! به راستی شگفت‌انگیز نیست؟ آیا تا به حال به این امر حیرت‌آور اندیشیده‌اید؟ کدام جریان است که در این چندین و چند سال بر کرسی‌های نمایندگی و سایر مسؤولیت‌های این شهر تکیه زده‌ است؟ آیا مردم دیده‌اند مسؤولی در این شهر، خودش، به خاطر عدم کفایتاستعفا دهد؟ یا برکنار شود؟ نکند همه‌چیز عالی و رو به راه است و شهرستان رنج‌دیده و بافرهنگ و دانشمندپرور بهبهان سال به سال پیشرفت کرده، و تنها ما بی‌خبریم؟

 آیا مردم دیده‌اند مسئولی در این شهر، خودش، به خاطر عدم کفایتاستعفا دهد؟ یا برکنار شود؟ نکند همه‌چیز عالی و رو به راه است و شهرستان رنج‌دیده و بافرهنگ و دانشمندپرور بهبهان سال به سال پیشرفت کرده، و تنها ما بی‌خبریم؟
چند پرسش ساده از کاندیدای لیست امید

1. آیا نصب‌کردن تصویر رهبری جلو تریبون و درج در بنر پشت‌سر و سلام و درود فرستادن بر ایشان، با دعوت از «صادق زیباکلام»، که طرف‌دار سرسخت «رضاخان میرپنج قلدر» است، قابل جمع می باشد؟

بگذارید تا بگوییم صادق زیباکلام کیست؟ او کسی است که رژیم کودک‌کش اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد، و از شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» دفاع می‌کند، و مخالفت علنی خود را با گفتمان «استکبارستیزی» ملت ایران ابراز می‌دارد، و ده‌ها مطلب خلاف عقل و دین دیگر -که مضحکه‌ی عام و خاص شده است- را بیان و ترویج می‌کند. با این اوصاف، به راستی، به چه دلیل از چنین شخصیتی برای حضور در میتینگ انتخاباتی یک کاندیدای اصلاح‌طلب دعوت می‌شود؟

2. آیا شما خبر نداشتید که «حسین مرعشی» محکوم فتنه‌ی 88 است و به زندان رفته؟ که محال است ندانید! به ما بگویید که آیا توبه کرده و از آن جریان آمریکایی برائت علنی جسته؟ که این هم محال است؛ و اگر چنین بود، با وجود این همه وسایل ارتباطی گوناگون، کسی بی‌خبر نمانده بود. پس به مردم بگویید دلیل دعوتش چه بوده است؟ و چرا از این‌که سخنرانی این فعال فتنه لغو شد، گله‌مندید و انتقاد می‌کنید؟ و اگر کارتان را درست می‌دانید، چگونه می‌خواستید پاس‌دار قانون اساسی باشید؟

آقای کاندیدا! تکلیف ما را مشخص کنید. ما کدام را باور کنیم؟ آیا سلام و درود بر رهبری را، یا حمایت شما در سخنرانی‌تان از یکی از سران فتنه -که رهبری او را «یاغی بر انقلاب» نامیدند- را؟

3. آقای کاندیدا! تکلیف ما را مشخص کنید. ما کدام را باور کنیم؟ آیا سلام و درود بر رهبری را، یا حمایت شما در سخنرانی‌تان از یکی از سران فتنه -که رهبری او را «باغی بر انقلاب» نامیدند- را؟ حرف از مشی اعتدال را، یا دعوت از فتنه‌گران را؟ سلام بر شهیدان و قهرمان خواندن آنان را، یا حضور صادق زیبا کلام را؟ لطفا ما را در این انتخاب دشوار یاری کنید!

4. آقای کاندیدا! سال‌هاست عده‌ای به جای تلاش در جهت پیشرفت شهرستان، مردم را با جناح و باند و گروه سرگرم کرده‌اند تا مردم متوجه کم‌کاری‌هایشان نشوند؛ ولی، به نظر می‌رسد مردم هوشیار و بصیر شهرستان بهبهان دیگر خسته شده‌اند؛ از سیاسی‌بازی و باندبازی بریده‌اند؛ از حرف و حرف و حرف به تنگ آمده‌اند و می‌خواهند نفسی تازه کنند؛ و به همین دلیل، به کاندیدایی که به دور از این باند و گروه‌بازی، حرف از آبادانی و اشتغال می‌زند رأی داده‌اند.

و اما؛

چند جمله خطاب به منتخب مردم در مجلس دهم

۱. جناب آقای مهندس! انتخاب جنابعالی را از جانب مردم شهرستان بهبهان، شهر سرداران و ۱۱۰۰ شهید، تبریک عرض نموده و توفیق شما در خدمت‌گزاری بیش از پیش به مردم این شهرستان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

۲. آقای مهندس! خواهشمندیم به ده‌ها پیامی که در انتخاب شما از جانب مردم وجود دارد، فارغ از صدای هیاهوها و به دور از اطرافیان، درتنهایی خویش، توجه و در آن‌ها تفکر و تأمل بنمایید.

3. دختران و پسران این دیار «اشتغال» و «ازدواج» و «دیانت» می‌خواهند. آن‌ها خودشان می‌دانند که بی‌حجابی، و در کوچه و بازار پرسه‌زدن سودی برایشان ندارد. لطفا به دردشان مرهمی بنهید. بنده، خود، شاهد آن بوده‌ام که در شهرهای دیگری با مقیاسی مشابه بهبهان، در همین وضعیت خراب اقتصادی و وعده‌های بی‌نتیجه‌ی برخی مسؤولین، نمایندگانی متعهد و انقلابی با همکاری امام جمعه‌ی شهر، مسؤولین متعهد، خیرین و نهادهای فرهنگی، چه‌قدر توانسته‌اند دست پسران و دختران مجرد و بی‌کار و مستضعف را بگیرند؛ کاری که برخی نمایندگان سابق شهرمان به سبب مشغله‌ی کاری و جلسات و سخنرانی‌های حزبی و جناحی نتوانستند انجام دهند.

«آقای نماینده! کاری کنید که طرفداران شما در 4 سال آینده، همانند دوره‌ی شهرداری حضرتعالی، به رأی و نظر خود ببالند و افتخار کنند؛ إن شاءالله».

۴. همان‌طور که مستحضرید، بسیاری از آرای شما به دست امت حزب الله و دلسوزان واقعی نظام به صندوق رأی ریخته شده و این کار، کاملا حساب شده و دقیق و با مقایسه‌ی عمل‌کرد، گفتار و وعده‌ها انجام گرفته است. هم‌چنین، توجه دارید که برخی هم با این استدلال که «چه فرق می‌کند چه کسی مجلس برود؟ همه‌شان مثل هم هستند؛ وقتی رفتند مجلس، مردم را فراموش می‌کنند»، یا رأی نمی‌دهند، و یا رأی سفید می‌دهند و این، در اثر سوابقی است که از برخی مسؤولین این شهر در ذهن خود دارند. فارغ از میزان درستی یا نادرستی این استدلال، متذکر می‌شویم که: «آقای نماینده! کاری کنید که طرفداران شما در 4 سال آینده، همانند دوره‌ی شهرداری حضرتعالی، به رأی و نظر خود ببالند و افتخار کنند؛ إن شاءالله».

5. سیاست یکی به میخ و یکی به نعل -یعنی، همان سیاستی که در تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداها مشاهده شد- دیگر برای مردم هوشمند و متفکر بهبهان رو شده است. باور کنید «مردم دیگر خسته شده اند!» خواهشمدیم همان‌طور که تاکنون در بازی‌های سیاسی و باندهای قدرت و ثروت وارد نشده‌اید، از این پس هم با صلابت و اقتدار، در راستای خدمت صادقانه و هم‌سو با منویات «امام خامنه‌ای» عزیز قدم بردارید و از معدود شکست خوردگانی که به دنبال نزدیک شدن به شما، و سوء استفاده، و تصاحب موفقیت‌هایتان به نام خودشان، و سپس کنار زدن شما در موقع نیاز، هستند، بپرهیزید و از دلسوزان حقیقی و واقعی‌تان فاصله نگیرید که «إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا»۱.

از معدود شکست خوردگانی که به دنبال نزدیک شدن به شما، و سوء استفاده، و تصاحب موفقیت‌هایتان به نام خودشان، و سپس کنار زدن شما در موقع نیاز، هستند، بپرهیزید و از دلسوزان حقیقی و واقعی‌تان فاصله نگیرید

6. اقای مهندس محترم! شما که سال‌هاست توفیق خدمت به مردم را دارید، بهتر می‌دانید که برخی رفتارها و شیوه‌ها در سبک زندگی، حساسیت‌زاست و مردم آن‌ها را برنمی‌تابند. مردم نمی‌توانند تحمل کنند که مسؤولان و اطرافیان آن‌ها با خودروهای لوکس و خانه‌های اشرافی و کاخ‌سان روزگار بگذرانند و خودشان…

با تجربه‌ی تلخی که از برخی مدیران در حافظه‌مان ثبت شده، تصورمان این است که داشتن یک زندگی ساده برای یک مدیر عالی‌مقام بسیار مشکل است؛ ولی برای برخی که دردشان، درد مردم و خوشحالی‌شان، خوشحالی مردم است، امری شدنی و بلکه آسان و شیرین است. «اَلَّذِینَ جَاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا»۲.

در پایان، توفیق، سرافرازی و موفقیت روزافزون نماینده‌ی محترم و مردم رشید و مؤمن و قهرمان شهرستان بهبهان را از خداوند متعال مسألت داریم.

وَ الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ

کانون مردمی شهید نسل سوم شهرستان بهبهان

۱۲/۲/۱۳۹۵

۱- وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا: و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است. (اسراء/۸۱)

۲- وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ: و کسانی که در راه ما جهاد کرده‌اند، به یقین آنان را به را‌ه‌های خود هدایت می‌کنیم و همانا خداوند یار نیکوکاران است. (عنکبوت/۶۹