بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار در اولین روز از هفته دولت

به گزارش بهبهانما، به نقل از  روابط عمومی فرمانداری بهبهان در اولین روز از هفته دولت از طرح های آبیاری تحت فشار با حضور عبدالمطلبی معاون فرماندار و جمعی از مسئولین شهری و کشاورزان در روستای گرمز بهره برداری شد.

عبدالمطلبی ضمن تبریک هفته گرامی داشت دولت و تقارن این هفته با دهه کرامت و میلاد مبارک حضرت امام رضا (ع) گفت: طرح های آبیاری تحت فشار تصویب شده در سال جاری به میزان 120 هکتار از محل کمک های بلاعوض دولتی به ازای هر هکتار بارانی به مبلغ 50 میلیون ریال و قطره ای هر هکتار 65 میلیون ریال در حال اجرا می باشد که سه طرح آن به میزان 9/13 هکتار به اتمام رسیده و قابل بهره برداری می باشد. که دو طرح آن در روستای گرمز و یک طرح دیگر در تشان اجرا شده است.

وی در خصوص اعتبار طرح گفت: کل هزینه سه طرح مزبور به مبلغ 000/000/006/1 ریال است که سهم بلاعوض دولت 000/000/695 و بقیه آن توسط کشاورزان تامین شده است.

معاون محترم فرماندار افزود: از مزایای آبیاری تحت فشار می توان به مواردی همچون : رساندن راندمان آبیاری از 30 درصد در ثقلی به 70درصد  در بارانی و95   درصد در قطره ای ، یکنواختی کشت و افزایش زیر کشت ،جلوگیری از فرسایش خاک ، صرفه جویی در هزینه کارگری و افزایش تولید ، امکان کود پاشی و سم پاشی با سیستم مزبور و صرفه جویی در مقدار مصرفی کود و سم نام برد.

عبدالمطلبی در ادامه گفت: قابل توجه ست که در طرح های آبیاری تحت فشار به صورت دسته جمعی سهم بلاعوض دولت بصورت 85 درصد تا مبلغ 000/000/90 میلیون ریال در هکتار قابل پرداخت است ، و هم اکنون حدود 300 هکتار در حال آماده شدن مرحله اجرا می باشد.

کد خبر : 4271