بهبهان-رامهرمز ؛ جاده مرگ

به گزارش پایگاه خبری بهبهان ما، رييس پليس راه خوزستان خواستار سرعت بخشيدن به انجام اقدامات كوتاه مدت براي اصلاح محورهاي حادثه خيز در استان در زمان باقيمانده تا نوروز شد.

 

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: استاندار دستور لازم براي انجام عمليات اصلاح و ترميم جاده هاي استان را به دستگاه هاي مرتبط صادر كرده و اقدامات در حال انجام است اما با توجه به اينكه كمتر از يك ماه ديگر به آغاز نوروز 94 باقي است، لازم است سرعت بيشتري به انجام اين عمليات داده شود.

 

وي ادامه داد: در 13 محور حادثه خيز استان عمليات و اقدامات كوتاه مدت از جمله رنگ آميزي و نصب تابلوها و علايم هشداري، در حال انجام است اما ضروري است به اين اقدامات شتاب بيشتري داد. البته در كنار اين اقدامات مي طلبد كارهايي از جمله تعريض محور، دو بانده كردن، حذف پيچهايي كه شعاع آنها تند است و اصلاح زاويه ديد رانندگاني كه به واسطه وجود كوه، كور شده؛ به عنوان اقدامات بلندمدت در جهت اصلاح زيرساختهاي ترافيكي استان در برنامه قرار بگيرد.

 

رييس پليس راه خوزستان گفت: با توجه به اينكه به تدريج به استقبال نوروز 94 ميرويم و خوزستان به واسطه حضور گسترده كاروانهاي راهيان نور، جمعيت بسياري از مسافران را خواهد داشت، لازم است همه دستگاهها به طور هماهنگ نواقص موجود را در مسيرها به سرعت ترميم كنند.

 

قدرتي اظهار كرد: در تحليل حوادث رانندگي 10 ماهه امسال خوزستان براي سال چهارم متوالي كاهش تلفات ناشي از تصادفات را در جاده ها داشته كه كمتر نصيب استان هاي ديگر شده است البته با افزايش سفرها و راننده ها كار مشكلتر خواهد شد كه نياز است همكاري و مشاركت گسترده مردم را داشته باشيم و بايد مردم احساس كنند كه مقررات براي حفظ سلامت آنها در جاده ها وضع مي شود. همچنين ضروري است سازمانها و اداراتی كه به نوعي در ترافيك و ايمني جادهها موثر هستند، اقدامات خود را در اين زمينه سرعت ببخشند و كارهايي كه در حوزه نظارتي آنهاست، انجام مي شود.

 

وي تامين اعتبار و انجام مطالعات كارشناسي براي انجام اقدامات بلندمدت جهت اصلاح زيرساختهاي ترافيكي استان را بسيار لازم دانست و افزود: وضعیت محور آبادان – ماهشهر كه به جاده مرگ معروف بود با انجام عمليات موثر، اصلاح شده ولي اكنون مسير هفتكل – بهبهان – رامهرمز از جمله مسيرهايي است كه جاده مرگ نام گرفته است و بايد اقدامات لازم در جهت ايمنسازي آن صورت بگيرد. همچنين مسير اهواز – انديمشك كه از بين شهرها و روستاهاي بسياري عبور ميكند، روستاهايي در حاشيه جاده قرار دارند كه ضروري است براي ايمني روستاها حفظ جان و ساكنان آن تدابير لازم انديشيده شود.

 

رييس پليس راه خوزستان درباره اين مسير گفت: لازم است آزادراهي از انديمشك احداث و تا آزادراه اهواز – ماهشهر امتداد پيدا كند و به آن متصل شود. اين اقدامات بيشك در توسعه زيرساختهاي ترافيكي استان مؤثر خواهند بود.

کد خبر : 2296