بهبهان آماده برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت

به گزارش بهبهانما، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهبهان گفت: به برکت وجود قدمگاه حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان، این شهرستان هر ساله شاهد برگزاری جشن های باشکوهی در ایام دهه کرامت به ویژه در روز میلاد باسعادت حضرت رضا(ع) است.

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، علی حاجی زاده، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهبهان، با اشاره به اینکه یکی از قدمگاه های امام رضا(ع) در این شهرستان واقع شده است، اظهار کرد: این اتفاق باعث شده است تا مردم بهبهان علاقه خاصی به حضرت رضا(ع) داشته و این شهرستان جشن های بسیاری را در شب میلاد این امام همام شاهد باشد.
وی ادامه داد: همه ساله کانون فرهنگی هنری مساجد ثامن الائمه شهرستان بهبهان که همنام با یکی از اوصاف حضرت رضا(ع) است جشن های مفصل و باشکوهی را با حضور مردم برگزار می کند.
حاجی زاده با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال نیز همچون سال های گذشته در روز میلاد حضرت رضا(ع) برنامه های متنوعی با حضور خدام بارگاه منور رضوی در این شهرستان صورت می گیرد، افزود: استقبال از خدام بارگاه رضوی، گردهمایی خواهران بسیجی در قدمگاه حضرت رضا(ع) و حضور در امامزادگان شاه فضل و امامزاده حیدر، عیادت از بیماران دو بیمارستان بهبهان و اهدا بسته های متبرک رضوی به بیماران توسط خدام بخشی از برنامه های روز میلاد حضرت رضا(ع) خواهد بود.
وی گفت: غبارروبی گلزار شهدا، حضور در خانه سالمندان و سرکشی از ایتام، عیادت از بیماران صعب العلاج نیز از دیگر برنامه های خدام بارگاه رضوی در شهرستان بهبهان است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهبهان تصریح کرد: مولودی خوانی، برگزاری تئاتر، شعر خوانی، اجرای ورزش های باستانی و …  نیز از جمله برنامه های جشن زیرسایه خورشید خواهد بود.
بهبهان یکی از شهرهای استان خوزستان است که در مسیر حرکت حضرت رضا(ع) از مدینه به طوس میزبان این امام همام بوده و اکنون نیز قدمگاه این حضرت در این شهر قرار گرفته دارد و معنویت خاصی به این شهر بخشیده است.

 

کد خبر : 3970