برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 32 مسجد بهبهان

به گزارش پایگاه خبری ” بهبهانما “، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام حمید برازش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اعتکاف یک مراسم، سنت حسنه و مردمی است و انتظار می رود مردم وهیأت امناء مساجد در این امر خیرپیش گام باشند کما اینکه در بقیه شهرستان‌ها و استان هم این کار بوسیله مردم انجام می‌شود.

 

وی افزود: مراسم اعتکاف هیچ گونه هزینه و اعتبار استانی نداشته است و نقش اداره تبلیغات اسلامی تنها نقش سازماندهی و فرهنگ سازی، هدایت برنامه‌های مردمی و حمایت تبلیغی است و خواستار همکاری و همیاری همه نهادها و سازمان‌ها برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر و این مراسم معنوی شدند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته یادآور شد: امسال بیش از ۳۲ مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هماهنگ شده و انتظارمی رود این روند رو به افزایش باشد.

 

برازش خاطرنشان کرد: ما همانند گذشته با قدرت و انسجام بیشتری نسبت به اجرای برنامه‌های متنوع در این مراسم معنوی اقدام خواهیم کرد، وی برگزاری برنامه‌های انفرادی معتکفین برای تهذیب روح وروان که هدف اصلی این سنت حسنه است، برنامه‌های سخنرانی با حضور مبلغین غیربومی و بومی شهرستان، تشکیل حلقه‌های معرفتی، برگزاری مراسم منسجم ادعیه، جزءخوانی قرآن و دعای ام داوود را از اهم برنامه ایام اعتکاف در شهرستان بیان کرد.

درادامه سید مسعود عبدالمطلبی معاون فرماندر بهبهان هم ضمن بیان اهمیت سنت حسنه اعتکاف بر بسیج خدمات عمومی و اداری برای برگزاری این امر خیر تأکید کرد.

گفتنی است، این جلسه ۳۰ فروردین ۹۴ در سالن جلسات فرمانداری بهبهان برگزار شد.