برنامه دانشکده پزشکی بهبهان برای ارتقا به دانشگاه

به گزارش پایگاه خبری بهبهان ما،  به نقل از ایسنا ،معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی بهبهان از احتمال راه‌اندازی شش رشته تحصیلی جدید در این دانشکده خبر داد و گفت: دانشکده علوم پزشکی بهبهان برای تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی باید رشته‌های تحصیلی را افزایش دهد.

 

محسن سوایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این دانشکده یک دانشکده جدیدالتاسیس است که از سال گذشته ایجاد شده است، گفت: پنج رشته کارشناسی اتاق عمل،‌ بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط و تکنولوژی پرتوشناسی در این دانشکده ارائه می‌شود.

 

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی بهبهان درصدد افزایش رشته‌ها به منظور تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی است، در این راستا هم اکنون شش رشته جدید تحصیلی را در حال راه‌اندازی دارد که مکاتبات این رشته‌ها انجام شده و در وزارت بهداشت در حال بررسی است.

 

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با بیان اینکه رشته‌های علوم آزمایشگاهی، مامایی، پرستاری،‌ فناوری اطلاعات سلامت و تغذیه در حال راه‌اندازی است، گفت: این دانشکده در سه رشته بهداشتی دیگر نیز در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

 

سوایی تصریح کرد: برای اینکه تعداد رشته‌های تحصیلی خود را افزایش دهیم، باید تعداد اعضای هیات علمی مورد نیاز را تامین کنیم که در این راستا فراخوان‌های متعددی را انجام و طی این فراخوان‌ها پنج نفر جذب شدند، همچنین تا دو ماه آینده 10 نفر دیگر به کادر هیات علمی دانشکده افزوده خواهد شد.

 

وی با اشاره به رتبه بالای قبولی در رشته پزشکی در شهرستان بهبهان، گفت: بهتر است شرایطی ایجاد شود تا این افراد پس از قبولی در آزمون سراسری در شهرستان خود مشغول به تحصیل شوند.

 

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی بهبهان همچنین خاطرنشان کرد: این دانشکده در صدد ایجاد دانشکده‌های بهداشت، پرستاری و مامایی و دانشکده پزشکی در برنامه‌های آتی خود است.

کد خبر : 2105