در خصوص حادثه بیمارستان، مسئولین بطور صریح و شفاف موضع گیری کنند

به دنبال اتفاقات اخیر در بخش اورژانس بیمارستان شهید زاده  دکتر ایدنی ریئس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با هیت همراه   وارد شهرستان بهبهان شدند. در  ابتدا دکتر ایدنی به عیادت سرپرست بیمارستان شهید زاده رفتند  و از نزدیک در جریان وضعیت ایشان قرار گرفتند . سپس  از بخش اورژانس بیمارستان شهیدزاده بازدید  نمودند  و در ادامه در جلسه ی که با حضور پزشکان شهرستان تدارک دیده بود حضور یافتند . در ابتدا این جلسه دکتر زارع زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن تشکر از حضور دکتر ایدنی و هیئت همراه با اشاره به انعکاس خبر اتفاق اورژانس بیمارستان شهید زاده و متعاقب با آن صدمه دیدن دکتر خدادوست در سطح ملی تقاضا نمود با همکاری هم در جهت کاهش التهاب بوجود آمده سعی کنیم چرا که هر چه زودتر التهاب فروکش کند استرس کمتری خواهد بود و بالتبع آن راحتتر عوامل این حادثه شناسایی میشوند. در ادامه خاطرنشان کرد : وظیفه ی خود میدانیم دغدغه های جامعه پزشکی از اتفاقات اخیر را با تمام جدیت تا حصول نتیجه  پیگیری نمائیم. در ادامه دکتر نژاد صفوی رئیس نظام پزشکی شهرستان خواستار تصمیم قاطع و همه جانبه با مسببین اتفاق شد و بر لزوم توقعات معقول از جامعه پزشکی و پیگیری مسائل این قشر بخصوص در بخش اورژانس تاکید نمود .

دکتر اسپید نائب رئیس مجمع عمومی شورای عالی نظام پزشکی در ادامه  خواستار برخورد مناسب با عوامل این اتفاق شد و اذعان داشت : با توجه به تعرضات صورت گرفته  اگر برخورد مناسبی صورت نگیرد برای هیچ کس انگیزه  خدمت باقی نمی ماند . دکتر اسپید یادآور شد : جامعه پزشکی تحت هر عنوانی از وظایف خود عدول نمی کند و با توجه به اینکه خشونتها رو به فزونی ست  باید امنیت کاری لازم برای این قشر همواره وجود داشته باشد.این یک مسئله ملی است و باید راهکارهای لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

سپس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن اظهار تاسف از حادثه به وجود آمده به مشکلات موجود بین پزشک و بیمار اشاره و افزود: تبلیغاتی که در فضای جامعه  و در چند سال اخیر علیه  جامعه پزشکی مطرح است  پیچیده و چند بعدی  است که عوامل متعددی دخیل هستند از جمله : فضای رسانه ی  و سوق دادن افکار عمومی به سمت خشونت علیه جامعه پزشکی ، رقابت اقشار و گروههای اجتماعی با جامعه پزشکی ، رفتار سوء عده ی اندک در جامعه پزشکی است که این شکاف را بیشتر می کند. مشکلات فرهنگی ، افزایش خشونت ها از دیگر محورهای سخنان رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور بود.

 دکتر ایدنی  در ادامه با اشاره به تلاش عده ی در تخریب وجهه جامعه پزشکی گفت: کسانیکه فکر می کنند از تخریب جامعه پزشکی سود می برند سخت در اشتباه هستند و عواقب این تخریبها و خشونتها نهایتا متوجه مردم خواهد بود و این اقدامات  باعث اخلال در چرخه خدمت رسانی به مردم می شود. وی سپس یادآور شد : با توجه به مشکلات عدیده ی که در سطح استان خوزستان از جمله :خشکسالی ، گرما و ریزگردها وجود دارد باید بستر سازی مناسبی برای جذب نیروهای پزشکی فراهم گردد.

دکتر ایدنی در ادامه صحبتها با اشاره به اتفاق رخ داده از مسئولین شهرستان تقاضا نمودند که بطور صریح و شفاف موضع گیری کنند و نباید فضا به سمتی برود که با ضارب ابراز همدلی کنند و اگر احیانا قصور پزشکی نیز رخ داده باشد  با متخلف برخورد حقوقی و قانونی  خواهد شد  و ما نیز اقدامات لازم را در سطح وزارت و نظام پزشکی انجام خواهیم داد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در ادامه با اشاره به امکان استفاده سوء استفاده سیاسی از فضای بوجود آمده گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات ممکن است عده ای درصد سوء استفاده شوند و فضا را رادیکال کنند و باید با دنبال کردن موضوع ار مسیر قانونی از رادیکال کردن موضوع اجتناب ورزید و با پیگیری و جدیت برای پیگیری مطالبات به حق تا حصول نتیجه کوشیدو نباید بستر سوء استفاده را فراهم کرد .

دکتر ایدنی  با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه پزشکی  افزود: متاسفانه فضای چند سال گذشته به گونه ی شد که جامعه پزشکی را مقابل مردم قرار دادند این در حالیست که قاعده مند ترین گروه اجتماعی در رفتار اجتماعی و صنفی جامعه پزشکی است.

در ادامه دکتر خدادای قائم مقام رئیس دانشگاه جندی شاپور و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در سخنانی با اشاره به فراگیر شدن خشونت در جامعه یادآور شدند :با توجه به سیر فزاینده خشونت در جامعه ، جامعه پزشکی به عنوان یک جامعه مرجع می تواند به عنوان یک پتانسیل نیرومند در مقابله با تعارضاتی که در جامعه بروز می دهد  مورد استفاده  قرار گیرد و این در حالیست که اکنون خود جامعه پزشکی مورد هجمه قرار می گیرد و این جای تاسف دارد.در پایان این جلسه نیز  مهندس ملک خدایی فرماندار شهرستان و رئیس شورای تامین گزارشی از اقدامات صورت گرفته  برای برخورد با مسببین حادثه ارائه نمود.

منبع: روابط عمومی دانشکده پزشکی بهبهان

کد خبر : 4679