انعکاس گسترده پلاکارد شریعتی در مجلس+ نظر رسانه ها

به گزارش بهبهانما حرکت عجیب محمد باقر شریعتی در مجلس و در دست گرفتن پلاکارد حمایت از دولت، آنهم جلوی وزیر امور خارجه انعکاس گسترده ای در شبکه های مجازی و سایت های خبری داشته است. البته سابقه چنین حرکت هایی را خیلی از نمایندگان مجلس دارند، با نفس این اقدام مخالفتی نداریم اتفاقا از شجاعت آقای شریعتی در بیان نظر خود باید تشکر کنیم.  ولی ای کاش جناب شریعتی چنین حرکتی را از پشت میز و جایگاه خود انجام می دادند، مثل خیلی از نمایندگانی که گاها این کار را انجام می دهند.

انتظار از نماینده بهبهان که مدعی تاثیرگذاری در مجلس است این بود که بیش از آنکه بخواهد چنین حرکتی در حمایت از دولت انجام دهد، تمام توان خود را به تبین اهداف و سرانجام برجام کند. شاید برجام تا حدودی منافع ملت را تامین کند ولی این حرکت شریعتی منفعتی برای مردم بهبهان ندارد،  مگر اینکه جناب شریعتی دور بعد هم نماینده باشند. آیا حمل پلاکارد می تواند اعتبار، یا پروژه ای در بهبهان  آنهم در 4 ماه منتهی به انتخابات تصویب کند؟ چرا نمایندگانی چون تاجگردون و پزشکیان که آقای شریعتی خود را همفکر آنها می داند هیچگاه حاضر نمی شوند چنین کاری جلوی وزیر خارجه انجام دهند؟

آنچه در زیر مشاهده می کنید بخشی از انعکاس اقدام جناب شریعتی در مجلس است، که در سایت استانی رهیاب منتشر شده است.

در بین تصاویر منتشر شده حضور محمد باقر شریعتی نماینده مردم بهبهان به عنوان بادیگارد صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حضور شمس الله بهمئی در بغل ظریف از نکات قابل توجه است.

نکته قابل تأمل اینکه شمس الله بهمئی تاکنون موضع خاصی درباره فعالیت‌های هسته‌ای، تحریم‌های ظالمانه، استکبار ستیزی و دیگر موضوعات ملی و بین‌المللی ندارد. سکوت مطلق بهمئی درباره موضوعات مختلف سبب شده که گرایش سیاسی وی برای هیچ کسی مشخص نشود البته بررسی عملکردش نشان می‌دهد که وی جزو اشخاصی است که با هر دولتی که روی کار بیاید سازگاری دارند.

اما محمدباقر شریعتی کسی است که در فروردین سال گذشته از افزایش واردات در دولت یازدهم انتقاد کرده است. وی در این باره به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت می‌گوید: در حالی که مقام معظم رهبری تاکید دارند تولید ملی پایه و اساس پیشرفت اقتصادی است و مسئولان باید حمایت قانونی، قضایی و اجرایی لازم از تولید را به فوریت داشته باشند همچنان مسئولان اقدام عاجلی در این رابطه انجام نمی‌دهند. نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی یک ماه پیش از این هم از خلف وعده دولت در مسئله واردات انتقاد کرده بود.

اما هرچه که به انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شدیم موضع شریعتی همسوتر با دولت می‌شد. وی مخالف استیضاح فرجی دانا بود و و اولویت کشور را اقتصاد می‌دانست.

وی هم مانند بهمئی اهل موضع گیری درباره موضوعات مختلف ملی و بین‌المللی نیست اما تاکنون یک بار درباره موضوع هسته‌ای اظهار نظر کرده است. شریعتی در این باره معتقد است: اینکه کشورهای 1+5 توان و قدرت ایران را پذیرفته‌اند نشان از تحکیم پایه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است و در لوزان نشان داده شد که ایران به دنبال صلح و جهانی عاری از خشونت بوده و دیپلماسی آن بر پایه عقلانیت، سعه‌صدر و صلابت استوار است.

وی که با فرا رسیدن سال 94 ادبیاتش را هم‌رنگ‌تر با دولت کرده طوری صحبت می‌کرد که گویی ایران اسلامی قبل از دولت یازدهم به دنبال تجاوز به ملت‌ها و جنگ طلبی بود. وی می‌افزاید: امیدوارم همکاران ما در مجلس در یک تعامل مناسب تا به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای از تیم مذاکره کننده حمایت کنند چرا که اعتقاد داریم آنچه در پایان رخ می‌دهد باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند.

به گزارش رهیاب، اظهارات شریعتی هم به حدی فقط حمایت از دولت بوده و هیچ صحبت کارشناسی مبنی بر اینکه فرجام برجام چیست نمی‌کند. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که برخی از نمایندگان خوزستانی حاضر در مجلس از نظر محتوایی درباره موضوعات هسته‌ای چیزی نمی‌دانند و فقط نزدیکی به انتخابات آنها را همسوی با دولت کرده است.

البته اینکه شریعتی، بهمئی و یا دیگر نمایندگان خواهان حمایت از دولت هستند از حقوق طبیعی‌شان است ولی انتظار از نمایندگان استانی که سهم به سزایی در درآمد کشور دارد و از موضوعات روز جهان متأثر می‌شود بیش از این است که پلاکاردی در مجلس بگیرد و رو به روی اعضای تیم مذاکره کنند بایستد که بله من هم از شما حمایت می‌کنم.

بهترین روش برای حمایت از برنامه‌های دولت تبیین آنها است نه اینکه با وزرا رو بوسی کردن و پلاکاردی در دست گرفتن. متأسفانه این نمایندگان در زمان استیضاح وزرا و یا زمان رأی اعتماد دادن به آنها هیچ واکنشی نداشتند و جزو مخالفان و یا موافقان علنی نبودند.

کد خبر : 4814