اظهار نظر محمدرضا عارف در خصوص انتخابات مجلس

به گزارش پایگاه خبری بهبهان ما ، به نقل از بلاغ محمد رضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص فضای انتخابات آینده مجلس و احتمال دو قطبی بودن آن، اظهار داشت: ما ان‌شاالله امیدواریم به این سمت برویم.

 

وی افزود: طبیعتا یک جریان قوی اصلاح طلب در فرآیند انتخابات حضور خواهد داشت و نتیجه آن را هم در انتخابات 92 دیدیم؛ امیدواریم که اصول گرایان نیز به یک جمع بندی خوب برسند تا شاهد یک انتخابات پر شور و دوقطبی باشیم.

 

این چهره اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد قطب سومی هم در انتخابات آینده از سوی دولت و یا هر طیف دیگری حضور پیدا کند، تصریح کرد:‌ در حال حاضر دو قطبی بودن مطلوب است؛ ولی به هرحال یکسری نگرانی هایی در جبهه های فعلی وجود دارد و ممکن است که اجماع به وجود نیاید و انشعاب حاصل شود؛ مثلا در جبهه اصولگرایان ممکن است که شاهد چند لیست باشیم که به نظرم بهتر است که همه بزرگان سیاسی کشور تلاش کنند که جریانات به اجماع برسند که شاهد لیست های قوی و جامع باشیم.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص احتمال اجماع اصلاح طلبان با طیفی از اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد:‌ ما بحث اجماع را مطرح نمی‌کنیم؛ بحث ما اجماع در داخل جبهه بود و بعد بحث یک ائتلاف نسبی را مطرح کردیم. من خوشبین هستم که اگر دو جریان اصلی کشور توانستند در داخل جبهه خود به اجماع برسند، بعدا بحث ائتلاف نسبی را در برخی از حوزه ها بین بزرگان دو جریان آغاز کنیم.

 

عارف در پاسخ به اینکه گفته می‌شود در جریان اصلاح طلب اختلاف وجود دارد و چند تشکل در آن به وجود آمده، بیان کرد: بنیاد امید ایرانیان تشکل راهبردی و اجتماعی است و تشکل ندا سیاسی است و قرار است که در کنار ده ها تشکل دیگر اصلاح طلب باشد ولی امیدواریم که ان شا الله همه به سمت همگرایی بروند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات رهبری مشخصی دارد، اظهارکرد: اینکه اسم برده شود نه. رهبری کل جریان با یکدیگر هم‌اندیشی می‌کنند و قطعا در انتخابات به سمت یک رهبری خواهیم رفت. الان جریان اصلاحات فعالیت خود را انجام می دهد و زود است که از الان برای مدیریت جریان در انتخابات بگوییم، که رهبری با کدام مرجع است. ان شا الله این ها زودتر مشخص خواهد شد.

 

عارف در پاسخ به این سوال که اگر از شما مثل انتخابات گذشته بخواهند تا کناره‌گیری کنید، آیا شما می‌پذیرید، عنوان کرد: خوشبختانه به اندازه کافی برای انتخابات مجلس جا هست. حدود 290 یا 310 نماینده داریم و جا برای همه هست و ان شاالله ماهم در خدمت دوستان خواهیم بود./

کد خبر : 2019