استخدامی کتابخانه های بهبهان در سال جاری برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما، به نقل از  خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، امروز(30 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی در کشور رسالت بزرگی را در بحث توسعه، رشد و دانایی کشور به ویژه مطالعه مفیدعهده دار است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

وی با بیان اینکه سیاست های دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، تخصصی کردن مجموعه نهاد کتابخانه هاست افزود: در این راستا در بحث ساماندهی و استفاده از نیروهای کارآمد در بحث کتاب و کتابخوانی، توجه و اهتمام به رفاهیات و مشکلات مجموعه کتابداران، ساخت و ساز و تکمیل پروژه های موجود و تخصصی کردن آنها و… کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث نیروی انسانی، امسال بیش از 80 نیروی بومی در کتابخانه های عمومی مشغول به کار می شوند اضافه کرد: 23 نفر از آنها مربوط به آزمون سال 91 و مابقی در آزمون سال جاری جذب نهاد کتابخانه های استان می شوند و در شهرهایی همچون هندیجان، آغاجاری، بهبهان، هفتگل، مسجدسلیمان، لالی، خرمشهر و… مشغول به کار می شوند.

حجت الاسلام سپهر، به بدهی شهرداری های استان به نهاد کتابخانه های عمومی اشاره کرد و اذعان داشت: مطالبات نهاد کتابخانه های عمومی از شهرداری های استان بیش از 27 میلیارد است که امیدواریم با اهتمام و پیگیری های استانداری خوزستان نسبت به وصل این مطالبات اقدام شود تا در جهت بازسازی و تجهیز کتابخانه های مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، با بیان اینکه سال گذشته 13 باب کتبخانه عمومی در اهوا، بهبهان، شوشتر، خرمشهر، ابادان، اندیمشک، دزفول، ایذه، شوش بازسازی شد خاطر نشان کرد: امسال نیز حدود هشت باب کتابخانه عمومی را کلنگ زنی می کنیم که سه کتابخانه در اهواز واقع است.

وی تصریح کرد: از آنجا که اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده، نهاد کتابخانه های عمومی نیز در این راستا برنامه هایی را تدوین کرده که از جمله آنها می توان به اولین همایش ملی کتابخانه های عمومی با عنوان عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب، نخستین جشنواره ملی شعر کتاب، نشست های نقد و بررسی، رونمایی و معرفی کتاب و… اشاره کرد.

کد خبر : 3700