ارتقاء ۳.۲ درصدی توان تولیدی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بهبهان/ فاز دوم نیروگاه در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، نشست بررسی فعالیت‌های یک ساله نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غدیر بهبهان، با حضور دکتر سید فریدالدین معصومی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، در محل این نیروگاه در استان خوزستان برگزار شد.

دکتر معصومی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه بهبهان، در نشست بررسی فعالیت‌های یک ساله این مرکز اظهار داشت: بررسی ساختار و روند برنامه‌ریزی و تولید نیروگاه نشان می‌دهد، این واحد تولیدی به استانداردهای یک نیروگاه کامل رسیده است.

وی تصریح  کرد: امیدواریم با فراهم شدن مقدمات استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، فاز دوم نیروگاه نیز در آینده نزدیک عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر خاطرنشان  کرد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان، هم‌اکنون با ظرفیت تولید ۴۰۰ مگاوات برق در فصل تابستان و در اوج مصرف، در حال فعالیت است.

دکتر معصومی افزود: این نیروگاه با تولید ۱.۶ درصد از سهم تولیدی نیروگاه‌های بخش خصوصی کشور، نقش ممتازی در حفظ پایداری شبکه توزیع برق استان خوزستان ایفا می‌کند.

نیروگاه بهبهان؛ واحد صنعتی دوست دار محیط زیست

همچنین در ادامه این نشست، دکتر مرسلی مدیرعامل شرکت تولید برق غدیر خوزستان، اظهار داشت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان، با داشتن دو واحد گازی و یک واحد بخار هم‌اکنون در مدار تولید قرار دارد.

وی گفت: با انجام تعمیرات اساسی نیروگاه بهبهان طی دو مرحله در سال ۱۴۰۰، توان تولید آن ۳.۲ درصد افزایش یافته و هم‌اکنون این واحد تولیدی با کمترین میزان خروج اضطراری از مدار و بالاترین سطح آمادگی، در حال تولید است.

مرسلی افزود: در حال حاضر، ۱۳۰ نفر از متخصصان و تکنسین‌های بومی به صورت شبانه‌روزی در بخش‌های مختلف نیروگاه در حال تلاش هستند تا ضمن حفظ پایداری شبکه تولید و توزیع برق، برق مورد نیاز مردم منطقه تامین شود.

گفتنی است، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان، با انجام ۶۰ هکتار جنگل‌کاری از گونه‌های مُثمر مانند زیتون، خرما و کُنار، در ردیف واحدهای تولیدی و صنعتی دوست‌‌دار محیط زیست شناخته شده است.

کد خبر : 11941