اراضی کشاورزی بهبهان پس از چهار سال به ثمر نشست

به گزارش بهبهانما، حسین ملک خدایی روز سه شنبه اظهار کرد: در این زمین ها، به دلیل مسائل و اختلافات اجتماعی بین زارعان و مشاع بودن زمین های کشاورزان، به مدت چهار سال هیچ کشت و کاری در آن صورت نگرفت.

وی افزود: با تلاش شورای تامین شهرستان، اداره جهاد کشاورزی، بخشداری مرکزی، نیروی انتظامی و منابع طبیعی این زمین ها به زیر کشت گندم رفت و شش هزار و 250 تن محصول برداشت شد.

ملک خدایی ادامه داد: از فواید به زیر کشت رفتن این زمین های کشاورزی می توان به مواردی از جمله رونق اقتصادی روستا، توسعه کشاورزی شهرستان، افزایش تولید گندم، تولید ثروت و کاهش بیکاری اشاره کرد.

فرماندار بهبهان تصریح کرد: همچنین 600 هکتار از زمین های کشاورزی روستای قلعه مدرسه بهبهان به دلیل مشکلات در خصوص انتقال آب و اختلافات موجود، بعد از چند سال به زیر کشت گندم رفت که از هر هکتار زمین چهار تن محصول برداشت شده است.

وی گفت: در زمان حاضر نیز 300 هکتار زمین زیر کشت گوجه فرنگی و 100 هکتار زیر کشت ذرت است و مابقی زمین به علت کم آبی کشت نشده است.

ملک خدایی اضافه کرد: سالانه بیش از 75 هزار تن گندم از زمین های کشاورزی بهبهان برداشت می شود و دو هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی بهبهان به زیر کشت گوجه فرنگی می رود که نتیجه آن برداشت 80 هزار تن محصول است.

فرماندار بهبهان اظهار کرد: هر ساله شش هزار هکتار ذرت در زمین های کشاورزی این شهرستان کشت می شود اما امسال به علت کم آبی دو هزار و 400 هکتار به زیر کشت رفت.

وی پیش بینی کرد امسال دست کم 15 هزار تن ذرت دانه در این منطقه برداشت شود.

کد خبر : 4574