آیین گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد در بهبهان برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما، به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهبهان جلسه هماهنگی مراسم گلریزان زندانیان شهرستان بهبهان با حضور جمعی از مسولین و خیرین در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار و در آینده نزدیک این آیین سنتی با حضورمسئولان شهرستان و خیرین در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

فرماندار بهبهان در این خصوص گفت : بسیاری از زندانیان بدون قصد دچار جرم شده و هیچ قصدی در کار آنها نبوده است. اتفاقات و شرایط غیر عادی در کمین همه است و در سطح کشور خیران این مسأله را به خوبی درک کرده و برای رهایی این زندانیان از بند ، قدم به میدان می‌گذارند.

وی گفت : این جشن گلریزان برای جمع‌آوری کمک‌های خیران به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و سایر محکومان مالی غیر کلاهبرداری که توان پرداخت دیه و بدهی خود را ندارند ، برگزار می‌شود و امید است که مردم و خیرین نیز با مشارکت بالا موجبات آزادسازی افراد بیشتری را فراهم آورند.

حسین ملک خدایی گفت : نباید در نگاه فرهنگي جامعه افراد پس از رهايي از زندان مورد تحقير و گوشه نشيني قرار گيرند وحتي خانواده نيز با  اين افراد به گونه ديگري برخورد كند.

ملک خدایی با بيان اين كه  براي تغییر نگاه  مردم در جامعه باید فرهنگ سازی کنیم تصريح كرد :  بايستي اين تفكر نهادينه شود که مجرم همیشه مجرم  باقی نمانده و برخی از افرادی که به زندان رفته‌اند به آن معنا مجرم خطرناک نبوده‌اند و در اثر مشکلات مالی زندانی شده و مقصر نبوده‌اند و یا فردی بر اثر دیه به زندان افتاده و سابقه دار شده‌اند.

فرماندار شهرستان بهبهان گفت : اميدواريم با رفع موانع و مشکلات جامعه و برخورد ريشه اي با جرايم شاهد كاهش امار  هرچه بيشتر زندان ها و دادگاه ها باشيم.

ملک خدایی اضافه کرد : هدف اصلی از برپایی جشن گل‌ریزان در سطح شهرستان‌  فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم بوده و در این زمینه خواستاریم مسئولان نیز حمایت کنند ، چرا که همه ما به دنبال یک هدف بوده و آن هدف مشترک هم ایجاد جامعه‌ای پویا است.

وی در پایان گفت : این جشن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود تا کمک‌های مردمی برای کمک به زندانیانیکه به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت دیه و بدهی در زندان هستند، جمع آوری شود.